II Technovation Challenge Valencia

Arranca la competició d'emprenedoria tecnològica per a xiquetes i adolescents més important del món. El 2018, dos equips valencians, finalistes a nivell mundial

[ 15/01/2019 ]

"Sé una líder del canvi. Inspira les noves generacions de dones a canviar el món a través del poder de la tecnologia". Sota aquest lema s'ha presentat la segona edició de Technovation Challenge Valencia, una iniciativa, avalada per l'organització sense ànim de lucre Iridescent, que s'ha consolidat com la competició d'emprenedoria tecnològica més important del món per a xiquetes i adolescents. No en va, només el 2018, hi van participar 20.000 joves de 115 països.

El repte consisteix en el desenvolupament d'un projecte emprenedor per a la creació d'una aplicació mòbil que faça front a un problema social. Ideats per grups de xiquetes i joves de 10 a 18 anys, amb l'ajuda de personal mentor, els projectes competiran en un concurs en línia a nivell internacional. Les guanyadores, seleccionades per Technovation Challenge San Francisco, participaran en la final, que es duu a terme a l'estiu a la ciutat nord-americana.

Quatre mesos de treball per davant

Malgrat que la inscripció encara no està tancada, ja s'ha superat el nombre de participants de l'any anterior. Ara, les emprenedores tecnològiques tindran de temps fins al mes d'abril per a treballar en el desenvolupament de l'aplicació, i posteriorment, els dies 11 i 25 de maig (categories júnior i sènior, respectivament), defensaran el seu projecte en la final regional, que se celebrarà a la Universitat Politècnica de València (UPV).

L'assetjament escolar, la violència de gènere i l'alimentació (des d'hàbits de nutrició saludables fins a la gestió de les sobres) van ser els temes estrella de la passada edició del concurs. A més, es van desenvolupar aplicacions relacionades amb les persones sense llar, la gestió de mascotes, la conciliació familiar, el transport, l'energia i la salut.

Dos equips valencians, en la final del 2018

En la passada edició, la fase regional va reunir al campus de Vera de la UPV 282 xiquetes, 74 mentors i 33 jutges, així com nombrós personal voluntari i familiars. Competien 65 equips diferents, dividits en dues categories: júnior (xiquetes de 10 a 14 anys) i sènior (joves de 15 a 17 anys).

Nou equips van passar a la semifinal mundial, i dos d'aquests, a la final. El BT Valencia Team, amb la seua aplicació StopIT, va aconseguir la medalla de plata a San Francisco en la categoria sènior, i va obtenir una beca de 500 dòlars. L'aplicació té per objecte la prestació d'ajuda davant de situacions de violència de gènere.

Segon any a València

Technovation Challenge és un programa creat per Iridescent l'any 2009. A València, la primera edició es va celebrar l'any passat per iniciativa de l'American Space Valencia (amb seu a la UPV), l'Ambaixada dels Estats Units a Madrid i Talent Growth Management.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla