Journify

Titulats recents per la UPV guanyen diversos premis amb una app per a venir a la universitat compartint cotxe

[ 18/05/2018 ]

Venir a la Universitat Politècnica de València (UPV) compartint cotxe és ara per ara molt senzill. Bona culpa d'açò té, sens dubte, Journify, l'aplicació creada al desembre de l'any passat per un equip d'alumnes i titulats de la institució.

Nacho Zaballos Palop, director general i cofundador de Journify, i enginyer civil per la UPV, ho explica així de clar: "Naix per necessitat pròpia. Molts de nosaltres vivim fora, la majoria per Rocafort, però uns altres també per la zona de Sagunt. No sabíem molt bé com estalviar en els trajectes, i començarem a publicar en altres plataformes com Blablacar, però ningú ens reservava, perquè estan molt enfocades per a trajectes de llarga distància. Així que vam dir, bé, doncs si no hi ha res que ho faça, anem a fer-ho nosaltres".

I així va sorgir Journify, "una aplicació per a compartir cotxe diàriament, enfocada, per exemple, per a anar a la universitat i fer trajectes recurrents, del dia a dia, intentant solucionar problemes com la despesa en gasolina per als conductors, o viatjar d'una manera més flexible, econòmica i social per als passatgers".

Creixent a un ritme del 100% mensual

Journify, els cofundadors del qual es van conèixer en un concurs organitzat per Google a València, està format per 8 persones, 5 de les quals són estudiants o titulats per la UPV. En l'actualitat, treballen dia a dia en l'acceleradora d'empreses Lanzadera, situada en la Marina de València, que els proporciona finançament i mentoring.

Entre els seus integrants es troba Elena Pallarés, responsable del Departament de Màrqueting: "Jo vaig acabar el Grau en Enginyeria de Disseny i Desenvolupament de Producte en la UPV l'any passat, i vaig conèixer a un dels desenvolupadors. Em va dir que necessitaven gent que els ajudara una mica amb el tema del disseny, i jo els vaig comentar, 'He acabat ara'. No tenia un altre treball i la idea em sembla molt guay. Poder compartir cotxe, ajudant al medi ambient... així que vaig pensar, és una bona manera de començar".

I han començat fort. Com explica Nacho, "una vegada aconseguim els mil usuaris, llavors, quasi en 2 mesos, els hem doblat. Ara estem creixent bastant ràpid, un 100% mensual".

"L'objectiu", indica Elena, "és aconseguir que la majoria d'estudiants d'ací de València coneguen l'aplicació i comencen a utilitzar-la. Després, també estem aplicant-ho a parcs tecnològics, perquè els treballadors puguen anar junts".

Premiats a nivell local i subvencionats per la Unió Europea

L'èxit de Journify no admet discussió. Guanyadors del II Challenge de Mobilitat Sostenible de la UPV, posteriorment es van imposar, a Madrid, en Ruta Cero, certamen organitzat per Comissió Europea i l'Institut Tecnològic d'Embalatge i Transport de València.

"Després d'açò", com explica Nacho Zaballos, "entrarem en Climate KIC, que és una acceleradora europea, fa 3 mesos, rebent suport i subvencions de la Unió Europea (UE). Climate KIC va per fases. Nosaltres estem en la primera, en la qual entren 15 projectes cada any. A la segona fase passen 10, el pròxim 28 de juny, i estem treballant molt dur per a açò, per a poder rebre així una subvenció de 15.000 euros. Després, als 6 mesos, arriba l'última fase, que superen solament 4 projectes que reben una subvenció extra de 30.000 euros".

Journify, eficaç i sostenible, segueix creixent de la mà d'alumnes i titulats de la UPV. Ja saps, si vols estalviar despeses, i ajudar a millorar el medi ambient, solament has de descarregar-te l'app.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC