Serveis que prestem

Atenció a l'usuari

Cursos i més formació

Proves d'acreditació

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprenentatge

Activitats de promoció

Suport al PDI

Ajudes

Assessorament i traduccions

Recursos en línia

Dades sociolingüístiques

Commemoració Estatut d’Autonomia

27/12/16
Ara en valencià, els vídeos d'escacs per a xiquets Aprèn amb Rei

Es tracta d’una animació dirigida a un públic infantil presentada en dibuixos animats en 2D i realitzada en el Màster en Postproducció Digital de la UPV.

Amb la col·laboració del Servei de Promoció i Normalització Lingüística, s’han creat les versions en valencià dels dos primers vídeos d’escacs per a xiquets, Aprèn amb Rei, que desenvolupen professors del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, dins del Màster Universitari en Postproducció Digital.

Es tracta d’unaanimació dirigida a un públic infantil presentada en dibuixos animats en 2D, que permet als xiquets familiaritzar-se de forma divertida i propera amb les peces i moviments del joc.

Segons Jaime Lloret, coordinador del Màster, "els escacs estan aconsellats com a eina pedagògica per a ensenyar a pensar –ja que millora la capacitat de concentració–, a madurar estratègies i a preveure possibles conseqüències i respostes de l'oponent. En certa manera, permet desenvolupar unes habilitats que seran útils en un futur i que és desitjable que les adquirisquen al més prompte possible".

A més de la labor de Raúl Estévez en el desenvolupament del projecte, també han participat David Córdoba i Jenifer Pintado, en la locució en valencià.

Les dues primeres animacions estan registrades amb llicència Creative Commons es troben en obert en la plataforma media.upv.es de la UPV i en RiuNet (https://riunet.upv.es), repositori institucional de la UPV. També es poden veure en línia. La seua distribució és gratuïta sempre que es reconega els autors.

Després dels dos primers vídeos, els seus creadors preveuen ampliar la sèrie amb nous capítols i desenvolupar un joc interactiu.

Enllaços als vídeos

Aprèn amb Rei.Capítol 1, part 1:

Aprèn amb Rei.Capítol 1, part 2:

Tots els vídeos publicats del joc, en valencià i castellà:

Més informació:
Apren amb REI. Escacs