La Universitat Politècnica de València organitza la campanya Bon dia! Vine amb bicicleta.
L’objectiu és fomentar l’ús de la bicicleta i del valencià, amb el lema: “El valencià, com la bicicleta: saludable, sostenible i de futur”.
El dijous 25 de febrer, de les 12 a les 16 h, es repartirà un joc de llums per a bicicleta a tots els membres de la Universitat Politècnica de València (s’ha de dur el carnet universitari) que vinguen amb bicicleta als campus de Vera (àgora), d’Alcoi (plaça) i de Gandia (aulari). I, alhora, entraran en el sorteig de dues bicicletes.
Per què “El valencià, com la bicicleta: saludable, sostenible i de futur”?:
- Perquè tant amb el valencià com amb la bicicleta milloren la nostra comunicació com a persones.
- Perquè utilitzar el valencià és el nostre repte sostenible i de futur com a vehicle d’expressió en qualsevol lloc i moment, a la universitat i en totes les relacions socials.
- Perquè anar amb bicicleta a la universitat és la forma més ràpida, pràctica i saludable. Podem aparcar amb facilitat i ens dóna llibertat d’horaris. No patim embussos, no fa soroll, no necessitem gasolina. I així respectem el nostre entorn i pensem en el futur.
- Perquè l’optimisme del Bon dia! –en valencià, a peu o amb bicicleta– ens porta salut i millora la qualitat de vida.
I quan anem amb bicicleta, recordem consells bàsics de seguretat:
- Que hem d’encendre els llums i usar l’armilla reflectora, per tal que ens vegen millor, sobretot de nit.
- Que hem de posar-nos el casc, per protegir el cap en cas d’accidents.
- Que hem d’utilitzar el carril bici i el ciclocarrer, sempre que n’hi haja.
- I que amb bicicleta també hem de respectar les normes de trànsit.
Cartell Campanya Bon dia 2010