Wattmobile UPV

Marta Ibáñez: "Treballem amb visió de futur. Quan es done el boom del cotxe elèctric, volem estar presents"

[ 27/03/2018 ]

"És un projecte que naix de Makers UPV que té com a objectiu principal l'electrificació d'un cotxe, és a dir, transformar un cotxe de gasolina en un cotxe elèctric. Però, paral·lelament a aquesta línia de treball principal, tenim un compromís social i mediambiental per a donar a conèixer i visibilizar el moviment sostenible".

Així, amb aquesta senzillesa, explica Marta Ibáñez, responsable de Màrqueting de l'equip, en què consisteix Wattmobile UPV, un dels més de 40 grups de Generació Espontània que funcionen en la Universitat Politècnica de València (UPV) amb la voluntat de donar regna solta, més enllà de les aules, al talent dels estudiants de la Universitat, sempre comptant amb el seu suport.

Un equip jove cada vegada més nombrós

Ángel Ribera, coordinador tècnic, explica l'origen d'un projecte que està creixent ràpidament dins de la UPV: "Va sorgir a través de 3 persones que teníem inquietud pel tema dels cotxes elèctrics, i també per mostrar els nostres coneixements fóra de l'aula. Ara, hem ampliat el grup i el formem unes 25 persones. Som un equip relativament jove, ja que Wattmobile es va fundar fa poc menys d'un any. La idea és donar-nos a conèixer i arribar al major nombre d'empreses i de patrocinadors que ens puguen donar suport a l'hora de dur a terme el nostre projecte".

Per açò, "el que cerquem és gent que tinga ganes d'aportar el seu gra d'arena, que tinga compromís i disponibilitat. Després, és evident que el coneixement tècnic és important, però volem transmetre que no és una cosa imprescindible. És a dir, és més important tenir ganes d'aprendre sobre com fer les coses que realment arribar amb molts coneixements".

Al setembre, participaran en l'Eco Rallye de Castelló

Quant al seu repte més immediat, Marta assenyala que Wattmobile UPV treballa intensament en la preparació "per a presentar el nostre cotxe a l'Eco Rallye de la Comunitat Valenciana, una prova amb la participació de vehicles elèctrics que se celebrarà a Castelló al setembre de 2018. El nostre cotxe estarà totalment operatiu per al curs 2018-19".

Per a açò, com comenta Ángel, "hem estat barrejant diferents possibilitats respecte a la potència i la velocitat que ha de portar el cotxe. Competim en una carrera de regularitat, llavors, la veritat és que l'important és mantenir una velocitat constant, entorn dels 50 km/h. Per açò, no seria un problema tant la velocitat màxima del cotxe com la seua autonomia".

Un equip multidisciplinari amb ajuda del professorat

"En Wattmobile UPV", continua el coordinador tècnic del grup, "som tant estudiants d'enginyeria industrial com també de l'escola de disseny, mecànics, gent de l'escola d'informàtica, tenim un parell de companys que vénen d'agrònoms. La veritat, gent un poc de totes les escoles".

Al costat d'ells, apunta Marta, "a part d'empreses, també comptem amb suport del professorat, que ens està tirant una mà a l'hora dels càlculs, l'estructura, les bateries...".

Compromís mediambiental i visió de futur

Wattmobile UPV, en definitiva, aposta per la transformació de vehicles de combustió interna en elèctrics, però va més enllà, tal com afirma Marta: "Nosaltres estem centrant-nos en un element que és un cotxe, però hi ha un rerefons mediambiental que volem donar a conèixer, des de conferències, esdeveniments, fires... Anem a estar presents ací per a fer veure el canvi que hem fet en el cotxe".

En qualsevol cas, la meta de Wattmobile UPV està posada a llarg termini. "Treballem amb visió de futur. Quan es done el boom del cotxe elèctric, volem estar presents, volem dir 'jo he contribuït a açò'". I en açò estan.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC