Novembre 2017

La UPV celebra, del dimarts 21 al divendres 24, la XXIV edició del seu històric festival de jazz amb concerts als tres campus

[ 16/11/2017 ]

Un any més, la Universitat Politècnica de València (UPV) es prepara per a gaudir del millor jazz gràcies a Novembre, el seu històric festival, que compleix ja 24 edicions delectant les persones amants del gènere amb actuacions de músics de primer nivell nacional i internacional.

Novembre 2017, que la present edició ret homenatge a Tete Montoliu en el 20 aniversari de la seua mort, inclourà concerts en els tres campus de la UPV, entre el dimarts 21 i el divendres 24 del present mes, obrint novament les seues portes de manera gratuïta fins a completar l'aforament dels recintes.

Tots els concerts començaran a les 20 hores. No obstant això i atesa l'habitual afluència de públic, es recomana acudir aproximadament amb 30 minuts d'antelació.

Inauguració amb homenatge a un altre dels més grans: Oscar Pettiford

El tret d'eixida el donarà, el dimarts 21, el contrabaixista barceloní Jordi Vilà. Acompanyat per Rafael González (saxo tenor), Luis Suria (piano) i Andrés Soler (bateria), Vilà oferirà "un humil homenatge al mestre de qui no deixe d'aprendre", el contrabaixista Oscar Pettiford, mort amb a penes 38 anys, malgrat la qual cosa va deixar un valuosíssim llegat en els seus nombrosos enregistraments dels anys 40 i 50.

El concert de Vilà, com tots els que tindran lloc al campus de Vera (València), es durà a terme a l'Auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles Arts (planta baixa).

No serà l'única actuació de Vilà en Novembre 2017, ja que el dijous 23, l'homenatge a Pettiford es traslladarà també al campus de la UPV d'Alcoi. Concretament, al Col·legi Major Ovidi Montllor.

Baldo Martínez Cuarteto Europa

El dimecres 22 arribarà l'hora de Baldo Martínez Cuarteto Europa, el projecte del contrabaixista gallec iniciat al juny del 2013 amb tres dels més destacats músics de l'escena jazzística contemporània europea: el violinista francès Dominique Pifarely, el trombonista suís Samuel Blaser i el bateria i percussió alacantí Ramón López.

Triple ració per al dijous 23

Les opcions de jazz de qualitat es multiplicaran el dijous 23, dia per al qual l'organització, capitanejada per l'Àrea d'Activitats Culturals UPV, ha programat tres concerts. A més de l'homenatge a Pettiford de Vilà a Alcoi, el duo Albert Bover-Horacio Fumero actuarà a València, mentre que, a l'aula magna del campus de Gandia, serà el torn d'Alexey León Cuban Connection.

Avalats per dos CD unànimement reconeguts -Duo (1996) i Caminhos cruzados (2006)- i més de 25 anys actuant de manera conjunta per Europa, Bover (piano) i Fumero (contrabaix), que acaben de gravar per a Fresh Sound Records la que serà la seua tercera publicació, combinaran temes de creació pròpia amb clàssics de Shorter, Jobim, Ellington i, de manera especial, peces de Tete Montoliu, prematurament mort fa ara justament 20 anys.

A Gandia, el cubà Alexey León promet emocions fortes amb el seu so basat en la tradició rítmica afrocubana, la improvisació i el llenguatge jazzístic contemporani. Juntament amb ell, músics extraordinaris com Perico Sambeat (saxos), Iván Melón Lewis (piano), Carlos Sarduy (trompeta), Frank Durand (bateria) i Dany Noel (baix elèctric).

Senda Nova de Miquel Asensio, colofó final

Com a floró final, Novembre 2017 oferirà, el divendres 24, el concert del bateria valencià Miquel Asensio. Sota el guiatge de Javier Vercher (saxos), Luis Guerra (piano) i Reiner Elizarde El Negrón (contrabaix), Asensio presentarà el seu primer disc com a líder, Senda Nova, un treball d'inspiració en el qual, a través de composicions pròpies, experimenta amb nous colors i textures musicals des del jazz més pur a l'obertura més conceptual.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC