Generació Espontània en UPV TV

Alumnes i titulats de la Facultat de Belles Arts promouen l'obra plàstica a través de l'associació L'Horta Gràfica

[ 07/03/2017 ]
Generació Espontània en UPV TV

D'una xarrada amb Antonio Alcaraz, professor del Departament de Dibuix de la Universitat Politècnica de València (UPV), i gràcies al suport de Generació Espontània, la plataforma de suport institucional de la UPV als alumnes i egresats amb majors inquietuds per la realització d'activitats extracurriculars (participació en esdeveniments, competicions, concursos internacionals, programes de voluntariat, etc.).

Així va nàixer, el 2015, L'Horta Gràfica, una associació sense ànim de lucre que agrupa desenes d'estudiants i titulats de la Facultat de Belles Arts de la UPV, amb la finalitat de realitzar i promoure obra plàstica realitzada a partir de tècniques gràfiques i tipogràfiques.

Una associació nascuda de la inquietud per "veure quines possibilitats hi ha de fer una obra gràfica i que no es quede en la prestatgeria de ta casa"

Sheila Cremades, l'actual presidenta, ho explica així: "Vam decidir crear una associació per a promoure que l'alumnat -i també altra gent de la UPV, si s'interessaven per formar part d'aquesta- treballara amb el llibre d'artista, l'obra gràfica i, fins i tot, les performances".

Andrea Familiar, vicepresidenta de L'Horta Gràfica, afig que l'associació va nàixer "de la inquietud de tota la gent que estem interessats en el món de la gràfica i del llibre d'artista, per veure quines possibilitats hi ha de fer una obra gràfica i que no es quede en la prestatgeria de ta casa".

Oberta a alumnes de primers cursos i promotora d'obres col·lectives

L'associació, a més, serveix d'estímul per a l'alumnat en la seua formació i educació artística, des dels inicis universitaris. "No solament se centra en alumnes d'últims cursos", assenyala Cremades, "hi ha estudiants de primer i segon ja apuntats com a socis que busquen que moguem les seues obres per tot Espanya".

Treballs que poden ser individuals o col·lectius, com indica la presidenta de l'associació: "Per exemple, ara hem començat un llibre en el qual han intervingut un munt d'alumnes, XXL. També estem intervenint en un llibre de física i química que compràrem en el rastre.". "Ens nodrim mútuament d'influències els uns dels altres", afig Andrea.

La importància de formar part de Generació Espontània

En el creixement de l'associació, el fet d'integrar-se en Generació Espontània ha sigut fonamental. "Descobrim el que era i gràcies a això hem pogut anar a Burgos, Màlaga, Barcelona, Sant Sebastià i Madrid, cinc fires en any i mig", afirma Sheila. "L'una ens va portant a l'altra", explica Andrea. "Estant a Burgos, es va acostar una xica, ens va dir que li encantava el nostre treball i ens va convidar a participar en l'esdeveniment de Màlaga. I així, una rere l'altra", conclou la vicepresidenta de l'associació, una de les més de 30 que actualment formen part de Generació Espontània de la UPV.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC