Premis d'Artesania CV 2016

Raquel Inat, alumna del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de la UPV, guardonada pel seu treball En flames

[ 10/02/2017 ]
Premis d'Artesania CV 2016

Raquel Inat, alumna del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut guardonada en els Premis d'Artesania de la Comunitat Valenciana 2016.

En concret, l'estudiant de la UPV ha rebut el Premi Coopetitivitat pel seu treball En flames, realitzat juntament amb el ceramista Juan Carlos P. Iñesta, de l'empresa Domanises. L'obra, realitzada en l'assignatura Taller de Models i Prototips, va ser exposada fa un any en la mostra "RDS 4.0" del Centre d'Artesania de la Comunitat Valenciana.

Una encertada simplificació de la indumentària fallera

En flames és una parella de portaespelmes realitzades en majòlica que representen, de manera simplificada, la indumentària fallera, a més de rememorar el foc a través de la flama dels ciris. Amb aquest guardó, es reconeix i s'afavoreix la creació de sinergies entre joves artesans i professionals de la matèria, que concorren presentant treballs conjunts.

En la mateixa convocatòria, també ha sigut seleccionat el projecte d'una altra alumna de la mateixa assignatura, Verónica Santana, visible aquest mes de febrer en l'exposició "RDS 5.0", relacionada amb la ruta de la seda.

Les peces i candidatures finalistes d'enguany s'exhibeixen actualment a la sala d'exposicions temporals del Centre d'Artesania de la Comunitat Valenciana (carrer de l'Hospital, 7, València), i romandran accessibles al públic fins al pròxim mes de març.

Una assignatura vinculada a l'èxit

L'alumnat de la citada assignatura -el professor titular de la qual és Manuel Martínez Torán, professor del Departament de Dibuix de la UPV- ha recollit des del 2012 nombrosos reconeixements.

Entre aquests, cal destacar un segon premi i nou projectes seleccionats en la III edició del Concurs Internacional Scenari di Innovazione 2012, celebrat a la Toscana (Itàlia); dos premis Ciutat de València en les convocatòries València Crea del 2013 i el 2015, i el màxim guardó en la categoria de Disseny del Premi d'Artesania de la Comunitat Valenciana 2014.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC