Projecte Caas

La UPV participa en el desenvolupament d'una metodologia que millora la resposta informàtica de les empreses davant contextos de negoci canviants

[ 26/10/2016 ]
Projecte Caas

Un equip d'investigadors del Centre de Recerca en Mètodes de Producció de Programari (PROS) de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha participat en el desenvolupament d'una nova metodologia que contribueix a assegurar la qualitat del servei i de la resposta de les aplicacions informàtiques de les empreses davant les dificultats derivades de contextos de negoci canviants.

Creada en el marc del projecte europeu Caas, aquesta metodologia ajuda a oferir un millor servei als usuaris i, en últim terme, als clients finals. No en va, el sistema permet modelar tant el context en el qual operaria el producte programari final, com els processos de les empreses, a més d'incloure una gran variabilitat de possibles situacions crítiques.

Reacció transparent del programa davant qualsevol eventualitat

Segons Óscar Pastor, director del Centre PROS de la UPV, les empreses, quan aborden el desenvolupament d'un producte de programari, determinen primer els seus objectius. Després, modelen el context i, finalment, fixen els serveis adaptats al context per al qual ha sigut modelat: "No obstant això, hi ha ocasions en què el context varia i es poden donar situacions crítiques que posen en perill el servei al client".

"Amb aquesta nova metodologia", afirma, "asseguraríem que el programa informàtic, davant qualsevol eventualitat, reaccionara de forma totalment transparent per a la persona usuària, oferint-li a cada moment la resposta a les seues necessitats".

Permet a les empreses digitals explotar les 'capabilities'

D'aquesta manera, el nou mètode permet a les empreses digitals explotar la noció de "capacitat i habilitat", (capability, en anglès), tant en el disseny dels serveis com en el funcionament d'aquests.

"L'entorn de disseny d'aplicacions desenvolupat en el projecte materialitza aquesta idea", afig Pastor, "i proporciona un ambient de treball de qualitat industrial per a desenvolupar serveis de programari basats en la definició de les facultats (capabilities) que el servei requereix".

La nova metodologia ha sigut avaluada per diverses empreses que han participat en el projecte, entre les quals es troben la croata CROZ, la grega CLMS i l'espanyola Everis.

En aquest últim cas, el sistema s'ha aplicat per a programari d'administració electrònica en ajuntaments de l'àmbit valencià. En concret, i a manera d'exemples, s'ha presentat una aplicació per a la gestió d'assistència a piscines i una altra per a la programació de bodes.

La reunió final, des d'aquest matí, a Brussel·les

Els socis de Caas es troben des d'avui a Brussel·les (Bèlgica) celebrant la reunió final del projecte, els objectius del qual són: presentar tots els resultats aconseguits i acordar els passos següents que cal seguir per a l'evolució i la millora contínua del mètode.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC