Tecnologia nanofotònica

Jaime García Rupérez (CTN-UPV) imparteix el dimecres 26 la conferència "Diagnosticant malalties a la velocitat de la llum" (19.30 h, Museu P. Felip)

[ 25/10/2016 ]
Tecnologia nanofotònica

L'investigador del Centre de Tecnologia Nanofotònica de la Universitat Politècnica de València (CTN-UPV) Jaime García Rupérez impartirà demà dimecres, 26 d'octubre, la conferència "Diagnosticant malalties a la velocitat de la llum".

La xarrada, emmarcada en el cicle "Una Comunitat amb Ciència", tindrà lloc a l'Auditori Santiago Grisolía del Museu de les Ciències Príncep Felip, a partir de les 19.30 hores. L'accés a aquesta, de caràcter gratuït, requereix inscripció prèvia a través de l'enllaç que figura a peu de pàgina.

L'immens potencial de la fotònica

García Rupérez analitzarà l'immens potencial que ofereix en múltiples àmbits l'aplicació de la fotònica, tecnologia dedicada a la detecció, el control i la generació de les partícules de llum.

En concret, per exemple, des de la utilitat del làser en el processament de materials aplicat a macroprocessos i microprocessos, fins a solucions de monitoratge en línia de fluids en els sectors de la indústria, l'alimentació i la salut, passant per les fonts de làser aleatòries o els dispositius basats en fibres òptiques especials.

Una tecnologia revolucionària que dóna els primers passos

Coordinador dels projectes H2020 PHOCNOSIS i SPAHELY, l'investigador de la UPV guiarà els espectadors i espectadores a través d'aquest fascinant nanomón, explicant el cas concret del desenvolupament de biosensors fotònics en el camp del diagnòstic mèdic, així com les extraordinàries possibilitats d'aquesta revolucionària tecnologia que, ara mateix, està donant els primers passos.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries