Rànquing El Mundo 2016

La Universitat Politècnica de València és la millor universitat d'Espanya per estudiar Biotecnologia i Belles Arts, i la segona millor en Enginyeria Química

[ 11/05/2016 ]
Rànquing El Mundo 2016

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la millor universitat d'Espanya per estudiar tant Biotecnologia com Belles Arts, segons el Rànquing 2016 de les 50 titulacions més demanades que publica el diari El Mundo.

A més, la UPV ocupa la segona posició entre totes les universitats d'Espanya en Enginyeria Química. També és la tercera en sis titulacions: Ciència i Tecnologia dels Aliments; Edificació; Enginyeria Civil; Enginyeria Informàtica; Enginyeria Mecànica, i Enginyeria en Tecnologies de Telecomunicació. Finalment, el rànquing situa la UPV en el quart lloc en Enginyeria de Tecnologies Industrials i en Enginyeria Elèctrica.

El millor resultat de la UPV

Així, de les 50 titulacions més sol·licitades pels estudiants, la UPV es troba entre les cinc millors universitats de tot el país en 11 d'aquestes. Els resultats del 2016 milloren en dos llocs la classificació global del 2015 i suposen el millor registre de la Universitat Politècnica de València des que l'any 2001 va començar a publicar-se el rànquing. I així, la UPV se situa com la setena millor universitat del país en resultats globals, i és l'única que trenca el duopoli Madrid-Barcelona en els primers llocs.

13 anys consecutius liderant el rànquing en Belles Arts

El lideratge de la UPV no admet cap discussió en la titulació de Belles Arts. Així ho prova el fet que el 2016 és el tretzè any consecutiu en què la Facultat lidera el rànquing d'El Mundo. L'estudi destaca que "manté importants relacions amb universitats llatinoamericanes, com ara l'Institut Superior d'Art de l'Havana i la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic (UNAM). El títol que ofereix és l'únic que depèn d'una universitat politècnica".

Líder també en Biotecnologia

Dos anys després, la UPV torna al primer lloc de la classificació en Biotecnologia. D'aquesta carrera, l'informe subratlla que "els titulats de la UPV adquireixen les competències necessàries per al desenvolupament de tots els perfils professionals que van ser definits en el Llibre Blanc (ANECA, 2005) d'aquest grau: des del perfil biomèdic fins al biotecnològic, passant pel perfil industrial, docent i investigador".

La UPV, reconeguda per tots els rànquings de primer nivell internacional

Els resultats obtinguts en aquesta edició del rànquing d'El Mundo mantenen la UPV en una excel·lent posició dins i fora d'Espanya. I aquests llocs d'honor es repeteixen en tots els casos independentment dels criteris valorats en cada cas i de la metodologia emprada. De fet, a nivell internacional, el rànquing de Xangai (Academic Rànquing of World Universities, ARWU) reconeix la UPV com la millor tecnològica espanyola. I tant el QS World University Rànquing com el THE (Times Higher Education) li atorguen posicions destacades.

Notícia en UPV TV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC