Natura i innovació

Katryn Gustafson, referent del paisatgisme arquitectònic modern, investida doctora 'honoris causa' per la UPV.

[ 23/06/2015 ]
Natura i innovació

L'arquitecta Katryn Gustafson ha sigut investida com a doctora honoris causa per la Universitat Politècnica de València (UPV) en un acte solemne que ha tingut lloc al Paranimf, a l'edifici del Rectorat.

El nomenament naix d'una proposta del Departament de Projectes Arquitectònics UPV, que ha tingut el suport, entre d'altres, del Consell Superior dels Col·legis d'Arquitectes d'Espanya i els col·legis territorials d'arquitectes de València i de Castelló.

Autèntic referent del paisatgisme arquitectònic modern

Nascuda l'any 1951 a Yakima (Washington, Estats Units), Gustafson està considerada com un autèntic referent del paisatgisme arquitectònic modern. Va estudiar art i disseny de moda a l'Escola de Versalles, a França, país on va realitzar els seus primers treballs, entre els quals cal destacar Les Jardins de l'Imaginaire (1996).

Autora del projecte del Parc Central de València, l'obra de Gustafson és principalment civil, institucional i corporativa, i inclou parcs, jardins i espais comuns. Posseïdora d'un currículum brillant, l'arquitecta ha rebut nombrosos premis i distincions de prestigi als Estats Units, la Gran Bretanya, França i Itàlia, entre altres països; premis com per exemple l'Arnold Brunner Memorial Prize in Architecture 2012, atorgat per l'Acadèmia Americana d'Arts i Lletres en reconeixement de la seua contribució a l'arquitectura com a art.

Flexibilitat d'usos i innovació tecnològica inspirada en la natura

Actualment, Gustafson desenvolupa la seua activitat professional a través de dos estudis: Gustafson Porter, a Londres, i Gustafson Guthrie Nicol, amb oficines a Seattle i Washington. Els seus dissenys, inspirats en la natura, es caracteritzen per incorporar flexibilitat d'usos i innovacions tecnològiques, alhora que restauren l'espai preexistent.

Avel·lí Corma, medalla de la UPV

L'acte ha inclós, a més, el lliurament de la medalla UPV a l'investigador Avel·lí Corma, premi Príncep d'Astúries de Recerca Científica i Tècnica 2014 i que desenvolupa des del 1990 la seua labor científica a l'Institut de Tecnologia Química (ITQ), centre de recerca mixt de la UPV i el Consell Superior de Recerques Científiques (CSIC).

La cerimònia ha finalitzat amb el reconeixement envers els doctors que han obtingut la cinquena avaluació investigadora, la investidura de nous doctors i el lliurament dels premis extraordinaris de tesi doctoral.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries