Oci i temps lliure

Si t'agrada la natura, gaudeix de les rutes teatralitzades que ofereix Calderona Viva amb descomptes especials per als membres d'Alumni, el PAS i el PDI de la UPV.

[ 01/06/2015 ]

Estrenem mes i aprofitem per a proposar-te gaudir del medi ambient d'una forma divertida i original, a través de les rutes teatralitzades i excursions que ofereix Calderona Viva, amb descomptes i ofertes especials per als membres d'Alumni, el PAS i el PDI de la UPV.

Pots triar entre tres atractives rutes: el 6 de juny, "Fa poc més de 6000 anys en un fortí"; el 20 de juny, "Els mags de les estreles", i el 28 de juny, "Descobreix els tresors oblidats del Carraixet". I el millor de tot és que són rutes dissenyades per a compartir en família, amb els més menuts de la casa, i viure tots junts una inoblidable experiència en contacte amb la natura i pels bells paratges de la serra Calderona.

Sonia Calero Cervera, enginyera de Forests i llicenciada en Ciències Ambientals per la UPV, és la cofundadora i directora d'aquesta empresa, dedicada a l'educació ambiental i l'ecoturisme, que va nàixer en 2013 de la il·lusió i de l'esperit emprenedor tant de Sonia com dels seus dos socis. Calderona Viva va ser finalista dels premis de la Generalitat Valenciana EmprenJove (2014), en la categoria d'Empresa d'Acció Social i Responsabilitat Social Corporativa.

Si vols conèixer més sobre Calderona Viva i com inscriure't en les seues activitats, tens més informació en l'enllaç que figura a peu de pàgina.

Altres propostes interessants per a aquest mes

Una altra proposta, si t'agrada la música i la tecnologia, que no t'has de perdre és el I Festival VOX, que tindrà lloc el dijous 4 de juny, a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació de la UPV, amb la presència, com a convidat especial, d'un dels grans pioners de la computer music, John Chowning, que ha sigut un dels primers a adonar-se de les enormes possibilitats musicals de la computadora digital.

En l'esdeveniment hi haurà tallers oberts sobre les noves tecnologies de la música; conferències i debats sobre el passat, el present i el futur de la música electrònica i la composició de música de dins cap a fora, i un concert fruit del treball dels estudiants amb una performance del Berklee Valencia APP Choir. L'esdeveniment conclourà amb una actuació de Chowning i la seua esposa, la famosa soprano Maureen Chowning, com a solista, que inclourà alguna de les seues composicions clàssiques.

També et recomanem assistir el pròxim 3 de juny a la conferència que Josef Prusa impartirà a la UPV sobre impressió 3D. Amb només 29 anys, aquest professor de la Universitat Carolina de Praga (República Txeca) va desenvolupar en 2009 una de les impressores 3D més populars en el món amb codi obert: la Prusa Mendel, i més tard la Prusa i3, emparades en el projecte RepRap. Aquesta impressora té com a característica fonamental el concepte d'autoreplicació, és a dir: la impressora pot imprimir part de les peces que la componen per a construir-ne una de nova.

Autèntic referent per la seua opció personal en l'anomenat codi obert, està constituint una autèntic fenomen i una revolució per les implicacions tan transversals que té (enginyeria, creació, disseny, medicina, etc.), un fet que ha contribuït a la ràpida expansió d'aquestes màquines, fabricades per ell i per infinitat d'empreses de tot el món. Avui la majoria d'impressores 3D de filament autoreplicables van unides al nom de Prusa.

La conferència és gratuïta, mitjançant inscripció en la web, i tindrà lloc a les 12 hores, a l'auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles Arts.

També pots visitar fins al 10 de juny, a la Casa de l'Alumne de la UPV, l'exposició "Tàctiques públiques", que reuneix una selecció de treballs d'alumnes de Belles Arts de la UPV que aborden temes molt diversos al voltant de les nostres ciutats, com ara: la identitat a partir de les vivències personals experimentades a la ciutat de València; la saturació comunicacional dels mitjans de masses; la reivindicació de l'art com una tasca que han dut a terme les dones; la bellesa en el segle XXI, o la necessitat d'emigrar en temps de crisi.

I si tens fills entre 14 i 17 anys, el campus d'Alcoi de la UPV et proposa un estiu diferent en el Campament Tecnològic d'Estiu: CampusTec, que tindrà lloc entre el 6 i 17 de juliol. Al llarg de dues setmanes, els joves participants en el Campus tindran l'oportunitat de donar curs a la seua creativitat desenvolupant petits projectes cientificotècnics en àmbits tan atractius per al seu futur professional com la robòtica, el disseny i la fabricació digital, la programació d'interfícies, el disseny de videojocs i el desenvolupament d'aplicacions per a mòbils. El termini d'inscripció acaba el 20 de juny de 2015. Per a aquesta segona edició s'ofereixen 50 places, que es cobriran per rigorós ordre d'inscripció

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries