Campus Praktikum 2015

Fins al 2 de juny, els alumnes de secundària amb millors expedients poden presentar la sol·licitud per a passar una setmana a la UPV desenvolupant un projecte científic

[ 26/05/2015 ]

Un total de 180 alumnes de primer de batxillerat i de cicles formatius de grau superior participaran en la sisena edició de Campus Praktikum UPV, el campus científic organitzat per la Universitat Politècnica de València. Gràcies a aquesta iniciativa, els millors expedients de la Comunitat Valenciana poden passar l'última setmana de juny a la UPV realitzant un projecte de recerca tutelat per un professor universitari.

Warm up. Arquitectura per a futurs arquitectes; Del camp a la taula; Cap a un món mecatrònic; Edifici plegat. me l'emporte; El món programat; Connectats i comunicats. Els desafiaments de la telecomunicació; La cirurgia de l'art... són alguns dels títols que proposa Praktikum 2015. Hi ha projectes de totes les disciplines que s'estudien a la UPV, des d'enginyeries fins a belles arts i empresa.

Campus Praktikum és una iniciativa del Vicerectorat d'Alumnat i Extensió Universitària. Ana Albors, directora de l'Àrea d'Alumnat, Rendiment Acadèmic i Avaluació Curricular, i coordinadora del projecte, explica que "es tracta de despertar en els alumnes de secundària la vocació o d'acabar-los de definir les preferències que ells ja consideren. Molts tenen pensat el seu futur; d'altres no ho saben, estan encara indecisos. I, d'alguna manera, és aquesta l'oportunitat de conèixer, de cara al que volen estudiar, en què consisteix la carrera".

Ciència, empresa, art i diversió

El programa Praktikum, que és totalment gratuït, està pensat perquè resulte atractiu als xavals de 16 anys. Per aquest motiu, la iniciativa combina l'activitat investigadora en grups reduïts amb sessions conjuntes d'esport, visites guiades i tallers desenfadats de desenvolupament personal.

I així, al matí, de 9 a 14 h, els alumnes acudeixen a les escoles que se'ls han assignat, s'integren en el seu grup de recerca i duen a terme un projecte seguint les indicacions del personal tutor responsable. I, a la vesprada, fins a les 17 h, els estudiants realitzen activitats esportives, visites a instal·lacions singulars del campus de Vera i tallers de ciència recreativa. Entre ambdues, té lloc el dinar, que és a càrrec de la UPV.

Un projecte que s'encamina a la sisena edició

Campus Praktikum va nàixer el 2010 amb una experiència pilot a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial. Un any després, la iniciativa es va estendre a més centres del campus de Vera i, en l'actualitat, totes les escoles i facultats de la UPV hi participen.

El programa és molt intensiu i no acaba al mes de juny. I és així perquè està definit que, a la tornada de l'estiu, l'estudiant realitze una exposició davant la resta de companys de l'institut on explique el seu pas pel Campus Praktikum: com és la vida universitària, quins continguts han abordat i quins resultats han obtingut en el projecte.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant