La Càtedra d'Empresa ACAL UPV - Ciutat Sostenible organitza el dimarts 21 d'abril, a la sala d'actes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports (ETSECCP-UPV), la Jornada de Remunicipalització de Serveis: Anàlisis i Perspectives. Aspectes Formals, Econòmics, Tècnics i Polítics d'aquesta Gestió".
La jornada -desenvolupada per experts en la matèria i polítics, i l'objectiu de la qual és dur a terme una reflexió conjunta sobre la situació actual de la prestació de serveis municipals i la conveniència i factibilitat de les diferents formes de gestió d'aquests- està dirigida a professionals i responsables que operen en el sector (ja siga a través d'institucions públiques o privades), a polítics, a la comunitat universitària, i a funcionaris autonòmics, provincials o locals vinculats a la gestió de serveis públics.
Els coneixements de la UPV, a la disposició dels ajuntaments
La Càtedra ACAL (Advocats i Consultors d'Administració Local) UPV - Ciutat Sostenible és un projecte nascut per a posar a la disposició dels ajuntaments els coneixements i les solucions de què disposa la UPV, institució capdavantera de les universitats tècniques espanyoles segons el rànquing ARWU (Xangai), amb la finalitat de poder revisar, des d'una perspectiva tècnica, organitzativa i econòmica, la gestió dels serveis municipals.
Combinació de transparència i eficàcia
Generada tal com la coneixem des de mitjan segle XIX fins al començaments del XX, l'administració pública va optar majoritàriament per la gestió indirecta dels serveis, regulant-los i facilitant-los, però no gestionant-los de manera directa ni produint-los.
No obstant això, avui dia hi ha certa desconfiança en la ciutadania davant l'absència de dades objectives sobre la conveniència del model, i més en un moment de gran demanda de transparència en la gestió pública.
L'objectiu de la jornada, per tant, és aprofundir en la situació i les possibilitats del sector -sota el guiatge d'experts- valorant no sols qüestions subjectives com la percepció i la confiança en el model, sinó les opcions i els avanços necessaris per a aconseguir una cultura executiva capaç d'aconseguir bons resultats, amb un cost raonable i la satisfacció dels usuaris.
Notícies destacades