VI Programa Yuzz

Comença a la UPV el programa perquè joves emprenedors, guiats per experts, convertisquen els seus projectes en empreses viables

[ 02/04/2015 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) acull una nova edició del Programa Yuzz, una iniciativa amb diverses seus a nivell nacional que permet a joves emprenedors convertir els seus projectes en empreses viables.

Amb aquesta finalitat, els projectes vinculats a la UPV, com a novetat per a aquesta ocasió, aniran de la mà de SECOT València (Sèniors Espanyols per a la Cooperació Tècnica), l'associació de voluntaris d'assessorament empresarial encarregada de mentorar els joves universitaris.

Per a la present edició -primera que se celebra amb la participació de les universitats- les persones aspirants han sigut seleccionades pel perfil emprenedor, la trajectòria, la creativitat, la capacitat per a comunicar la idea i el potencial de creixement de la seua proposta. Així, el millor projecte de la UPV viatjarà a Silicon Valley, on podrà accedir a fòrums d'innovació i contactar amb inversors.

Francisco Mora: "L'emprenedoria necessita cures i un entorn que l'afavorisca"

La inauguració de la seu del programa a València -en la qual s'han presentat 20 projectes aspirants- ha comptat amb l'assistència del rector de la UPV, Francisco Mora; del director delegat d'Emprenedoria i Ocupació, José Millet, i del president de SECOT València, Dionisio Biot.

El rector ha assenyalat que "l'emprenedoria és dura. Necessita ajudes i cures, un entorn que l'afavorisca. I en això es troba immersa la UPV, en la creació d'un clima favorable per a tots els emprenedors".

Cinc mesos braç a braç al costat de grans empresaris

En aquest sentit, Dionisio Biot va animar els universitaris a traure el màxim profit del programa. "Al final d'aquests cinc mesos intensos sabreu moltes coses més. Poques oportunitats sorgeixen en la vida com aquesta. Tindreu a mà grans empresaris, de llarga trajectòria, que han tret avant els seus negocis en condicions millors i pitjors que les vostres. Escolteu el que us explicaran, sigueu crítics, feu vostre allò que us resulte útil però, sobretot, aprofiteu aquesta experiència".

No en va, el Programa Yuzz posa a la disposició dels universitaris un espai de treball per a desenvolupar idees, on poder relacionar-se amb altres emprenedors i rebre formació d'una xarxa de més de 200 experts professionals que els assessoren, juntament amb un tutor o tutora individual, en la realització del pla de negoci.

Més de 900 participants i 60.000 euros en premis

Enguany, la sisena edició del programa -de les cinc anteriors han sorgit al voltant de 500 empreses- reuneix a nivell nacional més de 900 participants, que pugnaran pels 60.000 euros de premi en joc: 30.000 per al primer, 20.000 per al segon i 10.000 per al tercer.

Una iniciativa del CISE i Santander Universitats

El programa Yuzz està dirigit pel Centre Internacional Santander Emprenedoria (CISE), fruit de la col·laboració de Santander Universitats, el Govern de Cantàbria i la Universitat de Cantàbria, a través de la Fundació UCEIF. Des de la seua creació el 2012, el CISE ha promogut l'esperit emprenedor de les persones, els col·lectius i les empreses amb diversos programes d'èxit.

Al maig del 2014, la UCEIF i les cinc universitats públiques de la Comunitat Valenciana van signar un conveni mitjançant el qual es va crear l'Antena Regional CISE per al desenvolupament de l'emprenedoria a la Comunitat Valenciana. L'Antena Regional CISE està situada a la Ciutat Politècnica de la Innovació de la UPV.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%