La multinacional japonesa Horiba incorporarà a la seua divisió de motors tecnologia desenvolupada per investigadors de l'Institut CMT-Motors Tèrmics de la Universitat Politècnica de València (UPV), que ha aconseguit amb la companyia asiàtica un acord de llicència sobre les patents d'un sistema dissenyat pel CMT de la UPV que contribueix a assegurar el bon funcionament i el baix nivell d'emissions dels motors de combustió interna alternatius quan operen en diferents cotes sobre el nivell del mar.
El sistema està destinat tant a l'avaluació de motors d'aviació, com de transport terrestre, i permet, gràcies a la seua elevada sensibilitat, simular les variacions de pressió i temperatura que es donen cada cinc metres d'altitud, la qual cosa ajuda a garantir el rendiment i les prestacions dels motors.
L'acord de llicència s'ha fet oficial en un acte que ha comptat amb la presència del rector de la UPV, Francisco Mora; els investigadors de l'Institut CMT-Motors Tèrmics Francisco Payri, José M. Desantes, José Galindo i José Ramón Serrano; Jörg Brunke i Stefan Bender, director executiu i director general de Productes, respectivament, d'Horiba Europa, i Víctor Pujadas, director general de l'empresa TCA, comercialitzadora a Espanya d'Horiba.
Motors adaptats a les modificacions de pressió i temperatura fruit dels canvis d'altitud
Segons ha assenyalat José Ramón Serrano, a l'hora de dissenyar motors destinats a operar a una certa altitud és necessari tenir en compte les importants reduccions que es produeixen en la temperatura i la pressió atmosfèrica a mesura que varia l'altura de l'operació. Aquests canvis afecten la densitat de l'aire i influeixen en el funcionament, el consum i les emissions dels motors.
"Els nostres equips -ha explicat el científic del CMT de la UPV- permeten condicionar la pressió i la temperatura de l'aire aspirat i la pressió del gas de fuita per a realitzar l'anàlisi experimental i la posada a punt dels motors, que finalment han de funcionar en diferent altitud que la del lloc on es realitza l'assaig, en un entorn confortable, segur i controlat, i així conèixer in situ quines seran les seues prestacions", ha assenyalat Serrano.
De grandària reduïda i amb un baix consum energètic
Entre els avantatges del sistema de l'Institut CMT-Motors Tèrmics cal destacar també el baix consum energètic i la reduïda grandària dels components, la qual cosa ha permès obtenir un producte final compacte i portàtil que pot moure's entre les diferents sales d'assaig d'un centre tècnic.
El CMT de la UPV dirigirà el desenvolupament d'un nou prototip industrialitzable
A més de les llicències en què es basa aquest equip, Horiba i la UPV han acordat treballar conjuntament en el desenvolupament d'un nou prototip industrialitzable per a la posterior comercialització. La construcció del prototip industrial estarà dirigida des de l'Institut CMT-Motors Tèrmics de la UPV.
Notícies destacades