Espai IDEO

La UPV engega a l'Olleria, amb el suport de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, un nou espai de cotreball i foment de l'emprenedoria empresarial

[ 27/02/2015 ]
Espai IDEO

La Universitat Politènica de València (UPV) -amb el suport del campus d'Alcoi, l'Institut Idees de la UPV i l'Ajuntament de l'Olleria- ha engegat a la localitat del sud de la província de València l'Espai IDEO (Iniciativa per al Desenvolupament Econòmic de l'Olleria), una nova empresa emergent de la UPV destinada al foment del cotreball (coworking) i l'emprenedoria empresarial.

Obert ininterrompudament de 9 a 21 hores, el centre pretén, en paraules de Pablo Díaz, sotsdirector de l'Àrea de Relacions amb l'Entorn del campus d'Alcoi, "dinamitzar, informar, orientar i assessorar en el procés de creació de noves empreses. Pretenem aportar les nostres forces per a facilitar la creació i l'aprofitament del coneixement dels joves empresaris".

Dues parts interconnectades i amb una completa programació d'activitats de formació

Espai IDEO interconnecta dues parts. D'una banda, un cotreball que permet compartir un mateix espai de treball a professionals de diversos sectors que acabaran interactuant i, d'una altra, un planter/una llançadora d'empreses, que dota aquestes d'un espai físic on implantar-se.

A més, disposa de sales comunes amb serveis bàsics (copisteria i sales de recepció, reunions i conferències) i d'una completa programació d'activitats orientades als emprenedors i la formació empresarial, realitzada per l'Institut Idees de la UPV en el marc de la Seu Universitària de l'Olleria i la Vall, i coordinada pel campus d'Alcoi de la UPV.

Millet: "Disposem de la cèl·lula bàsica de l'ecosistema: el talent"

Durant l'acte de presentació de Espai IDEO, José Millet, director delegat d'Emprenedoria i Ocupació de la UPV, va destacar que "l'ecosistema no sols és l'espai, sinó tots els ingredients que hi posarem. A més, disposem de la cèl·lula bàsica perquè l'ecosistema cresca: el talent. D'ací a un o dos anys, estarem ací de nou, i comprovarem que ha funcionat".

José Vidal -alcalde de l'Olleria, localitat amb la qual la UPV va signar fa un any un conveni per a crear allí la seu universitària- ha assenyalat que "s'ha recuperat un immoble municipal per a destinar-lo a la promoció de l'activitat econòmica local, especialment dels emprenedors i autònoms, per a ajudar-los en els seus projectes quan més ho necessiten".

Un espai obert a qualsevol persona interessada, siga d'on siga

Jesús Engo, regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de l'Olleria, ha indicat que Espai IDEO, situat al carrer Joan XXIII, núm. 25, "és un espai obert, no tancat a una població o una comarca, sinó plantejat perquè qui tinga un projecte, un somni o una il·lusió, i necessite ajuda tecnològica, trobe ací el seu lloc, siga de l'Olleria, de la Vall d'Albaida, de la Costera, la Safor o la Corunya".

Notícia UPV-TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries