Col·laboració interdisciplinària

La Fundació Eduardo Torroja elegeix la UPV per al lliurament bianual de premis de final de carrera d'Arquitectura i Enginyeria Civil

[ 12/12/2014 ]
Col·laboració interdisciplinària

Carolina Martín Peñuela, de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA), i Álvaro García Llongo, de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports (ETSCCP), són els guanyadors dels Premis Eduardo Torroja 2014 a Projectes de Fi de Carrera.

Els guardons, organitzats per la fundació que porta el nom del cèlebre professor, investigador i constructor espanyol (els plantejaments i desenvolupaments del qual segueixen sent estudiats per les generacions posteriors), es lliuren amb caràcter bianual als projectes de fi de carrera d'una universitat espanyola; per a la qual cosa, en l'edició d'enguany i atès el prestigi de les seues escoles, ha elegit la Universitat Politècnica de València (UPV).

Francisco Mora, rector d'aquesta, ha presidit l'acte de lliurament dels premis, en el qual també han estat presents José Antonio Torroja, fill de l'enginyer madrileny i president de la Fundació Eduardo Torroja; Carmen Jordá Such, vicerectora de Campus i Infraestructures de la UPV; Vicente Mas, director de l'ETSA, i Pedro Calderón, sotsdirector de l'ETSCCP.

Impressionats per la qualitat conceptual i de presentació dels projectes

"L'objectiu dels premis", ha explicat Torroja, "és respondre a un concepte que tenia mon pare des de sempre, i és que la bona obra -tant d'enginyeria com d'arquitectura- s'aconsegueix amb la col·laboració entre ambdues".

Visiblement satisfet amb el nivell dels projectes, el president de la fundació l'ha qualificat de "molt alt. Tots els membres del jurat ens hem sentit aclaparats per la qualitat dels treballs presentats, no sols conceptual, sinó també de presentació d'aquests".

El Cabanyal i Dénia, objecte d'estudi de les persones premiades

Carolina Martín, creadora del projecte guanyador de l'ETSA, Coworking El Cabañal, ha indicat que el seu objectiu, a l'hora de desenvolupar-lo, va ser "resoldre la problemàtica del lloc -les parets mitgeres, els solars en desús i les edificacions deteriorades- de manera unificada".

Álvaro García, vencedor a l'ETSCCP, va assenyalar per la seua banda que el seu projecte -la relació port-ciutat en poblacions de grandària mitjana i la seua aplicació al port de Dénia- "és un estudi sobre la integració dels ports en les ciutats, on es valora la situació actual i es realitzen propostes de millora per a després aplicar-les al port de Dénia".

Tots dos treballs han sigut premiats, respectivament, amb 3.000 euros.

Sandra de Nutte i Manuel Miguel Valero, els segons

Els segons premis, dotats amb 1.500 euros cadascun, han recaigut en Sandra de Nutte Espí (ETSA) i Manuel Miguel Valero Barat (ETSCCP), mentre que els esments del jurat han correspost als projectes de Guillermo Gómez Nieto (ETSA) i Antonio Ángel Doménech (ETSCCP).

Des del 2004 fomentant la potenciació mútua de tots dos sectors

Creada el 2004, la Fundació Eduardo Torroja té com a objectius el desenvolupament d'activitats relacionades amb l'arquitectura i l'enginyeria civil com a vehicle de potenciació mútua de tots dos sectors; la identificació i promoció de temes de recerca en tots dos camps, i la difusió de les noves tendències i coneixements d'aquestes disciplines. Tot això, realitzat de forma integradora i multidisciplinària, seguint l'exemple del mateix Eduardo Torroja.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%