Beques ARGO

El Ministeri d'Educació, Cultura i Esport d'Espanya convoca 600 ajudes ARGO perquè titulats universitaris puguen realitzar pràctiques en empreses de l'estranger.

[ 27/11/2014 ]

Ja està obert el termini de sol·licituds per al programa ARGO 2014-2016, a través del qual es concediran 600 beques a titulats universitaris que vulguen realitzar pràctiques formatives a l'estranger.

El personal becari pot elegir entre diferents empreses situades als Estats Units, Europa, Canadà i Àsia (Índia, Xina, Japó, Singapur o Corea del Sud), i el període de gaudi té una durada de cinc a vuit mesos.

La dotació econòmica mensual que reben els candidats seleccionats és variable i oscil·la des dels 480 euros (per a països de l'est d'Europa, com ara Albània o Hongria) fins al 1.300 euros per a titulats que elegeixen com a destinació els Estats Units o Canadà.

L'objectiu d'aquestes beques, segons s'especifica en la convocatòria publicada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, és el de fomentar l'ocupació entre els joves titulats espanyols, així com reforçar els llaços entre la universitat i l'empresa, amb especial atenció al foment de les capacitats per a la iniciativa empresarial i l'autoocupació.

Requisits i termini de sol·licitud

Per a poder sol·licitar aquestes ajudes és necessari: estar en possessió d'una titulació universitària que s'haja obtingut durant els tres últims anys en una universitat espanyola; tenir menys de 35 anys; a més, les persones candidates han de demostrar que dominen l'idioma del país en què sol·liciten les pràctiques, i no poden haver gaudit amb anterioritat d'una beca de mobilitat atorgada pel Ministeri d'Educació. Tampoc no hi podran participar els titulats de màster o altres estudis de postgrau, si prèviament no han obtingut la titulació universitària a Espanya.

En la selecció de candidats, es tindrà en compte la nota mitjana de l'expedient acadèmic, el currículum de la persona candidata i el domini de l'idioma del país de destinació, així com l'adequació del període de mobilitat del sol·licitant amb el que li requereix l'empresa.

Per a poder optar a una de les 600 places, les persones candidates han de registrar-se en la pàgina web del Ministeri d'Educació i emplenar els formularis de sol·licitud. El termini de sol·licitud està obert fins al 31 de desembre del 2016.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%