182 estudiants brillants

La UPV lliura els Premis als Alumnes amb Millors Expedients Acadèmics 2014, tant alumnes d'accés com alumnes que cursen una titulació

[ 16/07/2014 ]

Un total de 182 estudiants brillants de la Universitat Politècnica de València (UPV) han sigut guardonats amb els Premis als Alumnes amb Millors Expedients Acadèmics 2014. L'acte de lliurament ha tingut lloc al Paranimf del campus de Vera.

En l'acte, corresponent a dues convocatòries consecutives, s'ha premiat els estudiants en sis categories, tant els que destaquen per l'expedient d'accés, com els millor qualificats acadèmicament en 1r, 2n, 3r, 4t i 5è curs respectivament.

Francisco Mora: "És un acte de justícia universitària"

El rector de la UPV, Francisco Mora, va destacar la bellesa de l'acte: "És un acte molt bonic, de justícia universitària. S'hi reconeix la capacitat i l'esforç dels alumnes i el seu entorn, perquè darrere d'aquests universitaris sempre hi ha famílies i amics que entenen aquest treball i aquesta dedicació, i donen suport a la voluntat i l'energia que demostren".

Premiats i premiades solidaris

A més de destacar per l'excel·lència acadèmica, les persones premiades han demostrat també la seua solidaritat en donar suport a la mesura universitària de destinar la dotació econòmica -que des de la creació el 2007 suposaven aquests premis- a augmentar les ajudes per causa sobrevinguda, un programa propi de la UPV sorgit a causa del significatiu augment del nombre d'estudiants amb dificultats econòmiques que podien comprometre la continuïtat dels seus estudis.

No obstant això, els premis -que es concedeixen de forma automàtica d'acord amb la informació existent en les bases de dades de la UPV, sense que els alumnes hagen de presentar cap sol·licitud- suposen un diploma acreditatiu per a les tres millors notes de cada curs i un esment amb efectes acadèmics en els expedients dels estudiants de gran valor de cara a la seua incorporació al món professional.

Sinforiano Cantos, a 29 centèsimes de la màxima nota possible d'accés

Entre les persones premiades, figuren casos excepcionals, com el de Sinforiano Cantos, alumne que el juny del 2013 va obtenir una nota d'accés a la universitat de 13,71 i, per tant, es va quedar a amb prou faenes a 29 centèsimes del màxim absolut (es computa sobre 14).

Estudiant ara del Grau en Enginyeria Espacial de la UPV, Sinforiano creu que la clau és "portar el temari al dia i no pegar-se moltes panxades. La nota s'aconsegueix estudiant per a traure una bona nota en selectivitat i en batxiller. Tampoc no hi ha molt més. No calcule quantes hores dedique a l'estudi".

Raquel Sánchez, un 10 de mitjana en 5è de Belles Arts

Un altre expedient sensacional és el de Raquel Sánchez, impecable en cinquè curs de la Llicenciatura de Belles Arts, on ha obtingut un 10 de mitjana: "Encara no m'ho crec. És la primera vegada que ho aconseguisc. He anat millorant molt a poc a poc. Sóc un deu, però molt de gaidó, quasi al final de la titulació".

No són els únics casos d'impressió. Albert Duato (9,91 de mitjana en 2n curs del Grau en Enginyeria Informàtica), Amparo Blázquez (9,25 de mitjana en 3r del Grau en Administració i Direcció d'Empreses) o Sandra Garrigues (9,57 en 4t de la Llicenciatura en Biotecnologia) en són alguns exemples.

Un 70% de guardonats, dones

Finalment, cal destacar un detall significatiu. I és que, malgrat que representen tan sols un 35% del total de l'alumnat de la UPV, les dones han obtingut un 70% dels Premis als Alumnes amb Millors Expedients Acadèmics 2014, evidenciant el talent existent entre les estudiants de la Universitat.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%