Pla de mobilitat

La UPV convida a tota la comunitat universitària a participar en l'elaboració del Pla de mobilitat sostenible, amb la finalitat d'implantar actuacions que fomenten l'ús de formes de transport sostenibles als tres campus.

[ 04/07/2014 ]

La Universitat Politècnica de València, conscient de la necessitat de prendre accions que permeten millorar el sistema de mobilitat actual en l'accés als campus d'Alcoi, Gandia i Vera, i com a conseqüència de les exigències derivades de la normativa relativa a la mobilitat sostenible (Llei 2/2011, d'Economia Sostenible, i Llei 6/2011, de Mobilitat de la Comunitat Valenciana), ha decidit desenvolupar un pla de mobilitat sostenible, fruit de la política de sostenibilitat engegada en els últims anys.

Aquest Pla, desenvolupat en el marc del seu Sistema de gestió ambiental, segons el reglament europeu EMAS, té com a fi últim la implementació d'actuacions que fomenten l'ús de formes de transport sostenibles; desplaçament a peu, amb bici o amb transport públic col·lectiu. Per això, l'elaboració d'aquest Pla de mobilitat s'ha inclòs com un objectiu del Pla ambiental 2014 aprovat per Consell de Govern en la sessió realitzada el 15 d'abril del 2014.

La participació de tots els membres de la comunitat universitària és fonamental per a la definició i implementació d'aquest Pla. Amb aquesta finalitat, s'aniran engegant diferents vies de participació al llarg de tot el procés.

Com s'hi participa?

Les vostres opinions són imprescindibles per a millorar la mobilitat sostenible en l'accés als campus, i per això us convidem a participar activament en la detecció de les oportunitats de millora i en la definició de les accions que cal implementar durant els pròxims anys.

Pots participar a través dels canals d'informació i participació següents: la pàgina web o la bústia de suggeriments en línia de la Unitat de Medi Ambient, o bé, a través dels seus perfils en les xarxes socials (Facebook i Twitter).

Hàbits de desplaçament als tres campus de la UPV

Una enquesta recent realitzada per la UPV a més de 31.000 alumnes dels tres campus (València, Alcoi i Gandia) sobre els prop de 39.000 matriculats per al curs 2013-2014, va revelar avanços significatius en la millora dels hàbits de desplaçament, que redueixen significativament l'impacte ambiental. Així, un poc més d'un 55% de l'alumnat va afirmar que no usa transport motoritzat privat en els desplaçaments als centres (xifra que assoleix un 68% al campus d'Alcoi); prop d'un 18% es desplaça a peu durant tot el recorregut, i més del 12% ho fa amb bicicleta. Les persones usuàries que usen el transport públic representen el 18%.

Per contra, l'enquesta també va revelar que un 16,41% de l'alumnat encara usa el cotxe privat sense acompanyant en els desplaçaments i, d'aquest percentatge, un poc més de la meitat ho fa sempre que acudeix als campus. En total, més de 2.500 alumnes es traslladen així cada dia.

L'enquesta, que continuarà realitzant-se cada any, serà un dels elements que serviran de base per a desenvolupar el Pla de mobilitat sostenible en el qual treballa la Unitat de Medi Ambient de la UPV.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom