Pintura i fotografia menys 30

La sala d'exposicions de la UPV acull fins al 25 de març la mostra "Art menys 30", una selecció d'art jove contemporani

La Universitat Politècnica de València, a través de l'Àrea d'Activitats Culturals, presenta l'exposició "Art menys 30", a la Sala d'Exposicions UPV (planta baixa de l'edifici del Rectorat del campus de Vera, València), que es pot visitar del 9 de gener al 25 de març de 2014, i que arreplega una selecció d'obres de joves artistes contemporanis.

La mostra sorgeix a partir de la celebració de la sisena edició del concurs Art menys 30, convocat des de 2008 per la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona i que, amb el pas del temps, ha esdevingut un referent nacional de la jove creació artística, i ha contribuït de manera significativa a les carreres professionals dels qui l'han guanyat.

Organitzat per la Sala Parés i la Galeria Trama, el certamen té el patrocini de la Fundació Banc Sabadell i, a partir de 2012, amb itineràncies de les obres guanyadores gràcies a DKV Assegurances, la companyia especialitzada en salut fermament compromesa amb l'art contemporani i que recentment ha creat Artèria DKV, un programa dedicat a impulsar la creació artística sempre de la mà de la salut i la millora de la qualitat de vida de les persones.

Deu artistas seleccionats entre 79 dossiers

D'una varietat enorme pel que fa a tècniques, l'exposició inclou 30 obres dels 10 artistes guanyadors del certamen (nou d'individuals -Joan Bennàssar, Marta Domingo, Inma Femenía, Beatriz Hernández, Sergi Mesa, Adrián Montenegro, Marta Sánchez, Aldo Urbano i Virginia Vallilengua- i un de col·lectiu: Jenny Owens/Candela Torres), els treballs dels quals van des de la fotografia digital fins a la injecció de tinta sobre paper de cotó, passant per acrílics, olis i tècniques mixtes sobre taula o llenç.

A aquesta edició d'Art menys 30 han concorregut un total de 79 dossiers d'artistes menors de 32 anys que cursen o han cursat estudis en facultats de belles arts d'Espanya, França o Portugal. Entre ells, un jurat format per diversos degans d'aquestes facultats ha seleccionat les obres que durant els pròxims tres mesos podran ser observades a la sala d'exposicions de la UPV.

L'exposició, amb accés lliure, romandrà oberta al públic fins al pròxim 25 de març amb l'horari de visita següent: de dilluns a divendres laborables, en dues franges horàries, d'11.00 a 14.00 h i entre les 17.00 i les 20.00 h.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom