Aula d'Infància i Adolescència

La UPV crea, juntament amb set entitats més, una aula amb la finalitat de conscienciar a la societat sobre la vulnerabilitat dels menors

La Universitat Politècnica de València, juntament amb l'Obra Social La Caixa, la Fundació Agrupació, el Centre Associat a la UNED de Vila-real, la Fundació Isidora Pertusa i les empreses France Telecom SA (Orange) i Trinidad Cantos González - Col·legi Educatio, han signat la creació de l'Aula d'Infància i Adolescència, projecte adscrit a la Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses, que compta, a més, amb una xicoteta aportació de l'Ajuntament de València a través de la Conselleria de Benestar Social i Integració.

L'objectiu d'aquesta aula és desenvolupar activitats de foment, estudi, difusió i formació en tot allò relacionat amb els menors des de diverses perspectives: la protecció dels drets de la infància, l'ajuda als col·lectius més vulnerables, l'educació de xiquets amb dificultats, l'accés a les noves tecnologies, el foment de l'alimentació saludable, etc.

Més concretament, es tracta de difondre entre els estudiants de la UPV habilitats i competències relacionades amb la infància que els puguen resultar útils per al seu futur acompliment professional. A més, l'aula vol obrir noves línies d'investigació, i fomentar l'elaboració de projectes i tesis doctorals que incloguen qualsevol problemàtica de la infantesa.

L'aula també es proposa dur a terme projectes de formació contínua amb les administracions, assessorar els responsables de polítiques públiques, divulgar els drets d'aquest col·lectiu tan vulnerable entre la societat i, en general, sensibilitzar i mobilitzar la ciutadania en pro de la infància.

El rector Francisco J. Mora es va mostrar molt satisfet per incorporar una aula d'empresa més a la UPV i, especialment, per l'àrea d'estudi que engloba. "Estem molt contents amb la resposta de les entitats que, fins i tot en moments de crisi com aquests, es sumen a un projecte singular i atípic en una universitat fonamentalment tècnica com la nostra. És important agrair l'interès i l'esforç de tantes institucions, i estem convençuts que prompte hi haurà més adhesions".

Precongrés mundial i VI Jornades de Ciència i Cuina a la UPV: Cuina per a Xiquets

El professor de Dret Constitucional Vicente Cabedo serà l'encarregat de dirigir aquesta aula d'empresa, que té un any de vigència i a partir de la qual es desenvoluparan múltiples activitats. Entre les primeres que s'engegaran, destaquen la celebració d'una trobada internacional prèvia al VI Congrés Mundial de la Infància i l'Adolescència (que tindrà lloc a Puebla, Mèxic, del 12 al 14 de novembre del 2014), i l'organització de les VI Jornades de Ciència i Cuina a la UPV, que, en aquesta ocasió, se centraran en l'alimentació infantil.

Cursos sobre el marc jurídic de la protecció de menors o el bon ús de les xarxes socials, jornades de portes obertes per als col·legis, la creació d'una biblioteca especialitzada sobre infància o un concurs de treballs de recerca o docència sobre el tema són altres activitats ja programades.

Amb aquesta, són ja 33 les aules i càtedres d'empresa vigents a la Universitat Politècnica de València. D'aquesta manera, la UPV formalitza una col·laboració amb tot tipus d'institucions en diferents camps del coneixement, al mateix temps que incrementa l'oferta d'activitats dirigida a la seua comunitat universitària.

Notícia UPV-TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries