CALSENS SL

Naix CALSENS SL, nova empresa derivada (spin-off) de la UPV, fruit de la col·laboració entre l'Institut de Ciència i Tecnologia del Formigó i l'iTEAM.

La Universitat Politècnica de València compta amb una nova empresa derivada; es tracta de CALSENS SL, empresa de base tecnològica sorgida de l'Institut de Ciència i Tecnologia del Formigó (ICITECF) i de l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia (iTEAM) d'aquesta institució acadèmica.

El treball de CALSENS SL es dirigeix a l'enginyeria civil, el sector aeroespacial, el transport i l'energia. Està especialitzada en el monitoratge d'estructures i processos, l'assessorament en l'avaluació de la seguretat i la presa de decisions per a garantir-ne el funcionament correcte. Per a això, l'empresa compta amb un equip multidisciplinari amb un alt grau d'experiència en projectes d'R+D+I i transferència de tecnologia en els àmbits de l'enginyeria civil, les tecnologies fotòniques, el processament de senyal, l'enginyeria de materials i la computació.

El seu principal producte o servei és el disseny de sensors fotònics específics adaptats a les necessitats de cada sector, així com un servei integral a les empreses, que va des de la fabricació del sensor, la instal·lació, la presa de dades, el manteniment del sistema i la interpretació i avaluació de la informació registrada pels equips. "És aquest servei integral el que distingeix precisament a CALSENS", assenyala Pedro A. Calderón, investigador de l'ICITECF.

Entre els seus productes, cal citar un sensor per a monitoritzar altes temperatures (fins a 1.200ºC). Aquest sensor ja ha demostrat la utilitat en el sector aeroespacial i s'estan desenvolupant les interfícies necessàries per a ser aplicat en el sector energètic i industrial, on és imprescindible el monitoratge de temperatures tan elevades. "En el mercat no hi ha cap producte com aquest; hi ha sensors elèctrics que mesuren també altes temperatures, però els sensors òptics presenten els avantatges d'una major estabilitat, precisió, durabilitat, immunitat elèctrica i la possibilitat de col·locar els sensors que es necessiten en sèrie alimentats tan sols per una fibra òptica", conclou Salvador Sales, investigador de l'iTEAM.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries