La Universitat Politècnica de València ha participat en la nova campanya publicitària de renovació d'abonaments del València CF. Els investigadors del LabHuman de la UPV han desenvolupat un estudi de neurotecnologia en el qual han mesurat la resposta fisiològica i han analitzat el comportament d'afeccionats del València CF mentre els presentaven diferents estímuls audiovisuals de la història del club.
Entre els estímuls seleccionats, es troben el gol de Baraja davant l'Espanyol en la temporada 2001-2002, el penal de Pellegrino de la final de la Champions contra el Bayern de Munic, imatges de Mario Alberto Kempes i la final de la UEFA davant l'Olympique de Marsella al maig del 2004.
El treball, denominat València emocional, s'ha dut a terme al Laboratori Europeu de Neurotecnologies Immersives (LENI), un dels més avançats del seu camp en tot el continent.
"La idea d'aquest estudi resideix a poder quantificar el sentiment que genera en afeccionats del València CF el visionament de diferents moments de la història de l'equip", ha assenyalat Jaime Guixeres, investigador del LabHuman de la UPV i coordinador del LENI.
Per a això, des del laboratori van mesurar la resposta del cervell i del cor dels afeccionats, la respiració, la sudoració de la pell, la temperatura corporal i la gesticulació de la cara durant el visionament de cadascun d'aquests moments.
"Amb aquest estudi hem pogut demostrar que les neurotecnologies permeten quantificar d'una manera exacta el nivell i el tipus de resposta emocional dels afeccionats, comprovar les diferències entre els uns i els altres, els diferents nivells d'intensitat emocional davant cadascun dels vídeos sobre el club", ha assenyalat Valery Naranjo, coordinadora de la línia d'anàlisi cerebral del LabHuman. Al costat de Valery Naranjo i Jaime Guixeres, han treballat també els investigadors Adrián Colomer, Juan Carlos Rojas i Javier Coret.
Notícies destacades