Nomadisme artístic

Visita l'exposició "Fronteritat. Migració, desplaçament i nomadisme artístic" fins al 23 de juliol del 2013 a la Universitat Politècnica de València.

"Fronteritat. Migració, desplaçament i nomadisme artístic" està comissariada per José Manuel Springer, professor de Teoria i Crítica de l'Escola Nacional La Esmeralda (Ciutat de Mèxic). La mostra analitza els nous paradigmes culturals, estètics i filosòfics generats històricament al voltant de les migracions, i els canvis en la societat i el coneixement provocats per la migració entre Europa i l'America Llatina.

Entre els participants es troben artistes coneguts per travessar les fronteres entre disciplines, com ara el brasiler Cao Guimarâes, de qui es projecten dues pel·lícules; el mexicà Carlos Amorales, la producció del qual abraça el vídeo, la música i el dibuix, i la mexicana Sarah Minter, les pel·lícules de la qual barregen realitat i ficció, biografia i document.

A més, intervenen Rocío Cerón, Premi Nacional de Poesia a Mèxic (2000), les presentacions de la qual combinen vídeo, sonoritat i poesia en veu alta, i també Sayak Valencia, coneguda poeta performer de Tijuana (Mèxic), a qui el llibre Capitalisme gore ha valgut un lloc destacat en els estudis culturals.

En pintura, destaquen l'obra del controvertit Daniel Lezama, els llenços del qual barregen la història amb la metàfora sobre la formació de la identitat mexicana, i els treballs de Demián Flores, reconegut artista visual mexicà, l'obra més recent del qual combina l'escultura indígena, el grafit i el gravat contemporani.

La mostra comprèn també obra de l'argentina Irene Dubrovsky, que presenta, junt amb Carlos Aguirre, treballs basats en nous mapes de la cartografia global que reinterpreten els conceptes de toponímia i topografia.

Quant a la fotografia, l'exposició inclou creacions intervingudes del nord-americà Ken Gonzales-Day a partir dels arxius etnogràfics del Museu Getty i el Louvre; fotografies de registre d'Anna Kurtycz fetes a Ghana entre els migrants que aspiren a arribar a Europa, i muntatges de l'artista oriünd de Tijuana Marcos Ramírez ERRE.

Aquesta exposició compta amb el suport i el patrocini de la Secretaria de Relacions Exteriors de Mèxic i el Consolat General de Mèxic a Barcelona, i amb la col·laboració de les galeries Hilario Galguera i Nara Roesler.

La mostra es troba a la sala d'exposicions de la UPV (edifici del Rectorat, planta baixa) i pot visitar-se els dies faeners de dilluns a divendres, d'11 a 14 h i de 17 a 20 h, fins al 23 de juliol del 2013.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries