Doctor honoris causa

Jaime Prohens, investigador de la UPV, és doctor honoris causa per la Universitat de Ciències Agrícoles i Medicina Veterinària de Cluj-Napoca (Romania).

Doctor honoris causa

Jaime Prohens Tomás (1969) és catedràtic d'Universitat; professor del Departament de Biotecnologia de la Universitat Politècnica de València, adscrit a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural (ETSEAMN), i director de l'Institut Universitari de Conservació i Millora de l'Agrodiversitat Valenciana.

Recentment, ha sigut investit doctor honoris causa per la Universitat de Ciències Agrícoles i Medicina Veterinària de Cluj-Napoca (USAMV-CN, Romania) per les seues contribucions a la docència i investigació en l'àmbit de la millora genètica vegetal. La USAMV-CN és una de les universitats més prestigioses de Romania, ja que se situa en cinquena posició (entre les més de 50 universitats públiques de Romania) en el rànquing d'excel·lència de l'ARACIS (l'equivalent romanesa de l'ANECA). Per a Prohens aquesta distinció suposa "una alegria personal i una gran satisfacció, per poder aportar un altre gra d'arena al prestigi i el renom de la UPV fora de les nostres fronteres".

Jaime Prohens va obtenir el títol d'enginyer agrònom el 1993 i el de doctor el 1997, tots dos per la Universitat Politècnica de València. La seua tesi doctoral va rebre el premi Joves Investigadors de la Societat Espanyola de Ciències Hortícoles (SECH). Des del 1997 és professor a la UPV i ha rebut el Premi a l'Excel·lència Docent del Consell Social de la UPV i la Generalitat Valenciana en la primera edició (2009).

La seua investigació es desenvolupa en el camp de la biotecnologia i la millora genètica vegetal, en particular d'hortalisses, en el qual ha realitzat considerables contribucions científiques en diferents àmbits, incloent, entre d'altres, la conservació i utilització en la millora de recursos genètics, la millora de la qualitat, la millora de la resistència a estressos, el cultiu in vitro, la selecció assistida per marcadors moleculars i la genòmica aplicada a la millora.

D'altra banda, Prohens és editor principal de la sèrie "Handbook of Plant Breeding" de l'editorial Springer i és editor associat de diverses revistes científiques d'alt impacte. Així mateix, va ser president del 2004 al 2008 de l'European Association for Research on Plant Breeding (EUCARPIA) i, en l'actualitat, és president de la Societat Espanyola de Ciències Hortícoles (SECH).

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom