Mural urbà

FERMAX inaugura la nova façana amb un espectacular mural urbà, fruit d'un conveni de col·laboració entre la Universitat Politècnica de València i l'empresa.

Un monumental mural urbà de1.600 metres quadrats és el resultat de la fusió entre innovació tecnològica i investigació artística desenvolupada de manera conjunta per FERMAX, empresa capdavantera en disseny, fabricació i comercialització d'equips de porter i videoporter digital, i la Universitat Politècnica de València.

Fruit d'un conveni de col·laboració entre ambdues entitats, set artistes contemporanis vinculats a l'art de carrer i al muralisme clàssic (Álvaro Jaén, Diana, Julieta, Deih, Sr. Marmota, Cesp i DJ Xelón, aquests cinc últims integrants del col·lectiu valencià XLF) han realitzat, entre els mesos de juliol i agost i sota la direcció del Centre d'Investigació d'Art i Entorn (CIAE) de la UPV, una espectacular obra sobre la façana de la seu de FERMAX a València, que expressa els valors més importants de l'empresa fundada el 1949 per Fernando Maestre: la innovació en l'empresa familiar, la internacionalització, la tecnologia i el disseny com a guies fonamentals.

L'obra, "una experiència nova amb precedents llunyans en algunes naus industrials durant la dècada dels 70", significa en paraules de Joan B. Peiró, director de Comunicació Institucional UPV i màxim responsable del projecte, "la dialèctica entre cultura i naturalesa com a eix central de l'obra. S'hi combinen dos elements molt presents, el concepte de silueta urbana (skyline), la línia de l'horitzó de les grans ciutats amb gratacels, situada en la part central del mural, i, vorejant-la, la jungla d'asfalt que conformen dues sèries de lianes entremesclades. En una, es mostra el cablatge d'imatge i so dels videoporters, i, unida a aquesta, es representa una sèrie selvàtica de lianes. L'obra simbolitza, en definitiva, la interrelació entre la cultura humana i la naturalesa vegetal".

La nova façana de la seu central de FERMAX a València està situada a l'avinguda de Tres Creus, 133.

• Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries