Projecte Delixuf

Un equip d'investigadors i alumnes de la UPV elaboren productes innovadors a partir de xufes ecològiques estovades, amb els quals participaran en la fase nacional del concurs ÉcoTrophélia 2012.

Dins del projecte Delixuf, l'equip d'investigadors i alumnes de la Universitat Politècnica de València ha elaborat productes innovadors a partir de xufes ecològiques ablanides, que sorprenen els consumidors de confitats i fruita seca. En concret, Delixuf presenta dues línies de productes: xufes salades (provençal i mediterrània) i xufes dolces (tradicional i a la valenciana), que poden degustar-se a més com a aperitiu -xufa sencera-, crema untable i galeta.

El projecte Delixuf ha sigut coordinat per un equip d'investigadors del Grup CUINA i les estudiants del Master en Enginyeria d'Aliments de la Universitat Politècnica de València Vivian Barreto Palacios, Esperanza Correia i Esther Iglesias. L'equip de la UPV participarà amb Delixuf, el divendres 23 de març, en la fase nacional del concurs ÉcoTrophélia 2012.

Les proves per a la realització d'aquests productes es van dur a terme a nivell de laboratori a partir d'un procediment d'estovament de xufes patentat per la Universitat Politècnica de València i ideat pels investigadors del Grup CUINA Purificación García Segovia i Javier Martínez Monzó.

Les xufes salades estan confitades en aigua amb vinagre i aromatitzades amb all i orenga o bé amb timó i romaní; les dolces tenen una base d'almívar aromatitzat a la taronja o vainilla amb canyella. Respecte a la crema, aquesta s'obté després d'un procés de trituració, i es pot untar sobre torrades, de manera que brinda l'energia necessària per a les activitats que cal realitzar durant el dia.

Finalment, els productes Delixuf ofereixen una tercera possibilitat de degustació: la crema untable es pot enfornar a fi d'obtenir galetes, perfectes per a consumir-les com a berenar o acompanyament de menjar o beguda, ja siga amb cafè o te, en el cas de les dolces, o amb refresc, per a les salades.

De cara al futur, els membres de l'equip de la UPV plantegen elaborar noves combinacions de sabors gràcies a l'ampli ventall de maceracions que es poden realitzar amb les xufes estovades; incorporar la crema untable en farciments de postres, bescuits o fartons; dissenyar productes aptes per a diabètics a partir de l'ús de xarops de fruites, o formular productes idonis per a persones que patisquen hipertensió arterial, disminuint el contingut en sal o utilitzant sals potàsiques.

El certamen ÉcoTrophélia premia el caràcter innovador en l'elaboració d'un producte relacionat amb qualsevol de les disciplines que contribueixen a generar coneixement en el sector alimentari: nutrició, salut, seguretat alimentària, gastronomia, enginyeria de processos, sostenibilitat, etc.

El concurs s'emmarca dins del projecte europeu EcoTroFood, finançat per la Comissió Europea a través del Programa de Competitivitat i Innovació, dins de la Convocatòria EcoInnovation 2010. A Espanya, està promogut i coordinat per la Federació Espanyola d'Indústries d'Alimentació i Begudes (FIAB).

• Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries