Campus Científic d'Estiu

Una trentena d'estudiants d'ESO participen durant quinze dies en el I Campus Científic d'Estiu del VLC/Campus, i el dilluns 18 de juliol, es rebrà 30 estudiants més de de 1r de batxillerat.

VLC/Campus, el Campus d'Excel·lència Internacional que agrupa la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València i el CSIC, organitza el I Campus Científic d'Estiu, que acull 30 estudiants de 4t d'ESO que formen part dels 1.200 seleccionats a tot Espanya d'un total de 7.883 sol·licituds.

Aquests 30 estudiants s'estaran al campus de Vera de la Universitat Politècnica de València durant dues setmanes, i el dilluns 18 de juliol es rebrà altres 30 estudiants de 1r de batxillerat.

La Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) i el Ministeri d'Educació, amb la col·laboració de VLC/Campus i altres 19 campus d'excel·lència internacional i regional, i amb el suport de l'Obra Social de la Caixa, han posat en marxa el Programa de campus científics d'estiu, dirigit a 1.200 estudiants de 4t d'ESO i 1r de batxillerat.

Durant catorze dies, els estudiants estaran en contacte amb la investigació científica, i participaran en dos projectes d'acostament a la ciència dissenyats especialmente per a ells per professors d'universitat i d'ensenyament secundari. El programa es completarà amb activitats cientificoculturals (conferències, visites a museus i centres de ciència...) i d'oci (esport i excursions a llocs d'interès).

Cada estudiant participarà en dos projectes, i en cada projecte s'integraran set o vuit alumnes. La participació en els Campus inclou el treball en projectes d'aproximació científica de totes les àrees de coneixement (biologia, biomedicina, física, química, matemàtiques, medi ambient, robòtica, enginyeria, etc.), especialment dissenyats per al programa.

L'organització cobreix les despeses d'allotjament i manutenció dels participants, en col·legis majors i residències universitàries. Els estudiants rebran un diploma de la seua participació en el Programa de campus científics d'estiu. El contingut dels projectes que desenvoluparan els estudiants es pot veure en l'enllaç que figura a continuació.

• Campus Científic d'Estiu del VLC/ Campus
  • VLC/Campus
  • Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales