Salvaslip intel·ligent

Fluyo, el protector íntim intel·ligent creat per estudiants de la UPV, aconsegueix el primer premi iDays EIT Health europeu

[ 29/11/2022 ]

Fluyo, el primer protector íntim intel·ligent creat per estudiants del grau i màster en Enginyeria Biomèdica de la Universitat Politècnica de València, és ja un èxit. Ha aconseguit el primer premi en el certamen estudiantil europeu iDays EIT Health, que es va celebrar dijous a Viena.

Fluyo consta d’un protector íntim capaç de detectar canvis en el PH, la consistència, el color i l’olor del flux vaginal. Funciona juntament amb una aplicació mòbil que, usant la càmera del dispositiu, pot identificar i registrar els canvis, a més de visualitzar gràfics de tendències. Amb aquests paràmetres, l’aplicació informa la dona de qualsevol mena d’anomalia quant a infeccions, inflamacions o malalties de transmissió sexual.

L’aplicació inclou a més un apartat informatiu i pràctic que permet a la dona tenir a mà exercicis de ioga per a reduir el dolor durant el cicle menstrual; recomana visitar un ginecòleg si detecta alguna anomalia, i ajuda a cercar-ne un, amb recomanacions d’usuàries; i fins i tot disposa d’un racó d’informació sobre salut íntima i d’un fòrum per a preguntar dubtes.

Les creadores són Coral Blanquer Sara Pérez, Ekaterina Panova i Laura Almendros, estudiants del màster i del grau en Enginyeria Biomèdica, per a les quals aquest reconeixement “suposa una catapulta que ens ajudarà a accelerar el projecte i dur-lo a terme. Ens sentim extremadament agraïdes i abraçades per la comunitat universitària i europea, i també per familiars i amics que tenen la mateixa il·lusió que nosaltres pel projecte i volen veure’l ja en el mercat”.

Segons expliquen les seues creadores, “des dels inicis de la idea, teníem en el focus ajudar les dones. Fluyo és un protector íntim capaç de detectar canvis normals o patològics del flux vaginal d’una manera senzilla no intrusiva i econòmica, fent-ne un seguiment continu mitjançant una aplicació mòbil. Volem traure a la llum problemes amb els quals s’enfronten les persones amb flux vaginal en el dia a dia. Abans no parlàvem de la regla, ara si que en parlem. Abans no parlàvem de sexe, ara sí que en parlem. És hora que comencem a parlar, també, del flux vaginal”.

Guanyadora de l’iDays EIT Health València de la UPV

Aquesta proposta innovadora va resultar seleccionada a principis de novembre entre els 19 projectes presentats al certamen iDays EIT Health València de la UPV, en què va participar alumnat de 27 nacionalitats diferents i de més de 30 titulacions entre grau, màster i doctorat.

Després d’aquest reconeixement, totes quatre creadores van viatjar a Viena, on van participar en el congrés iDays EIT Health i van rebre el guardó, consistent en una mentoria valorada en 1.500 euros i la invitació a l’esdeveniment 2023 – Rising Stars, que se celebrarà l’any vinent.

Sobre iDays

El concurs i-Days promou la innovació en salut entre estudiants universitaris a través de dotzenes de programes d’un i dos dies que es duen a terme en institucions acadèmiques de tota Europa. Els estudiants de totes les àrees acadèmiques reben una introducció a les eines pràctiques d’innovació en salut i competeixen en equips per afrontar els desafiaments referents a la salut de la vida real plantejats per EIT Health, organitzacions locals, corporacions privades o empreses emergents.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC