Com conte la meua investigació a un/a periodista?

La UPV organitza un taller en línia de comunicació científica per a personal investigador de la UPV

[ 22/06/2022 ]

Vols conèixer les claus per a explicar la teua recerca a un/a periodista? I descobrir les eines bàsiques a l'hora d'intervenir en ràdio o televisió? Si la teua resposta és sí, inscriu-te en una nova edició del Taller en línia de comunicació científica per a personal investigador de la UPV. Pots fer-ho en aquest enllaç.

El taller està organitzat per l'Àrea de Comunicació i s'impartirà a través de la plataforma Zoom, els dies 27, 28 i 30 de juny, en horari de 16 a 20 hores. HI ha un màxim de 35 places.

Sobre el curs

Conèixer el perquè dels temps tan ràpids del periodisme, com és una redacció per dins, de quina forma cal dirigir-se a un públic no especialitzat, com traure tot el potencial a les xarxes socials…, en definitiva, conèixer els mitjans de comunicació i les seues dinàmiques, i tenir eines per a fer bones intervencions en aquests, és la millor manera de dotar de confiança el personal investigador a l'hora de comunicar els seus resultats o oferir les seues valoracions sobre temes d'actualitat en premsa, ràdio o televisió. I de tot això parlarem en aquest taller. Perquè “la ciència que no es conta, no compta”. I els mitjans de comunicació són un gran aliat per a explicar-la.

Aquesta nova edició del Taller en línia de comunicació científica per a personal investigador de la UPV està dividida en tres mòduls, un per dia:

Dia 27 - Del laboratori als mitjans de comunicació: com convertim la ciència en notícia
Dia 28 - Divulgar en ràdio, TV i mitjans socials: no s’hi ha de tenir tanta por
Dia 30- Les teues paraules guanyen: ciència davant un auditori

El taller serà impartit per Luis Zurano, tècnic de l'Àrea de Comunicació - Unitat de Cultura Científica i Innovació de la Universitat Politècnica de València; Carlos Centeno, periodista especialitzat en ciència de l'Oficina de Gestió de la Comunicació de la Universitat de Granada i assessor del Science Media Centre Espanya, i Susana Escudero, periodista de Canal Sur Radio i presentadora del programa de divulgació científica Desafío Ártico.

Aquesta activitat compta amb la col·laboració de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC