Llibre blanc de les UCC+I

La UPV ha participat en l'elaboració del document, que marcarà el full de ruta de les unitats de cultura científica i de la innovació en els pròxims anys

[ 14/01/2022 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha participat en l'elaboració del nou Llibre blanc de les unitats de cultura científica i de la innovació (UCC+I), editat per la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació. El nou document revisa l'edició del 2011, en la qual també va participar la UPV, i marca el full de ruta de les UCC+I per als pròxims anys.

La UCC+I de la UPV, que s'integra en l’Àrea de Comunicació, ha format part del grup de treball d'aquesta nova edició junt amb representants de la Universitat d'Oviedo, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Burgos, la Universitat de Còrdova, el Consell Superior d'Investigacions Científiques i el Parc Científic de Barcelona. L'equip va ser coordinat pel Departament de Cultura Científica de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia.

El nou Llibre blanc de les unitats de cultura científica i de la innovació s'estructura en sis capítols, en els quals es defineix des de què és una UCC+I i quins són els seus objectius, fins als diferents tipus d'unitats existents o les activitats i continguts que produeixen aquestes estructures. Inclou també una sèrie d'indicadors d'impacte, així com els requisits mínims que ha de complir qualsevol estructura/servei de comunicació, difusió i divulgació de la ciència, la tecnologia i la innovació per a poder registrar-se com a UCC+I i formar part de la Xarxa d’UCC+I.

La Xarxa d’UCC+I va nàixer el 2007 en el marc de l'Any de la Ciència, que va promoure la creació i l'enfortiment d'unitats en universitats i centres de recerca. Actualment, ja són 114 unitats les que formen part d'aquesta Xarxa.

L'objectiu principal de les UCC+I és acurtar distàncies entre la societat i la comunitat científica, tractant de traslladar al carrer la realitat diària de la ciència, la tecnologia i la innovació, sobre la base de l'atenció a la diversitat social i de capacitats de la societat espanyola i el compromís dels centres d'investigació, les universitats i altres entitats de caràcter científic per una ciència inclusiva, diversa, igualitària i sostenible.

La UPV forma part de la Xarxa des que es va posar en marxa. Al llarg d'aquests anys, ha rebut diferents reconeixements a projectes impulsats des de la UCC+I. Entre aquests, Dones de Ciència va ser triat com a millor projecte de divulgació científica del país de l'any 2019, i el programa Setciències i el podcast Revisado por pares van ser seleccionats, el 2018 i aquest mateix any, respectivament, per a formar part del catàleg de pràctiques inspiradores en divulgació científica elaborat també per la FECYT.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC