Acadèmic d'honor

Avelino Corma, nou acadèmic d'honor de la Reial Acadèmia de Medicina de la Comunitat Valenciana

[ 01/12/2021 ]

Avelino Corma, investigador i fundador de l'Institut de Tecnologia Química (ITQ), centre mixt de la Universitat Politècnica de València (UPV) i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), ha ingressat avui com a acadèmic d'honor de la Reial Acadèmia de Medicina de la Comunitat Valenciana. Ho ha fet amb un discurs sobre la síntesi de materials per bioinspiración i les seues aplicacions.

Professor d'investigació del CSIC en l'Institut de Tecnologia Química, Corma és el científic espanyol amb millor índex h, el sistema que avalua la qualitat científica tenint en compte el nombre de cites dels seus articles.

Avelino Corma és un expert reconegut internacionalment en catalitzadors sòlids àcids i bifuncionals aplicats al refinament del petroli, petroquímica i processos químics, especialment en la síntesi i aplicació de zeolites. Ha publicat més de 1400 articles en revistes internacionals, ha escrit tres llibres i nombroses revisions. És membre del Comitè d'Edició de les revistes més importants en el camp de la catàlisi i autor de més de 200 patents d'invenció, de les quals més de vint han sigut aplicades industrialment.

En el seu excepcional currículum, entre els seus nombrosos reconeixements, s'inclouen el Premi de l'Amistat del Govern Xinès, el Premi Spiers Memorial de la Royal Society of Chemistry, el Premi Príncep d'Astúries d'Investigació Científica i Tècnica, la Gran Medalla de l'Acadèmia Francesa de Ciències, el Rhodia Pierre-Gilles de Gennes Prize for Science and Industry, l'Eni Award, el Royal Society of Chemistry Centenary Prize, l'A. V. Humbold Research Award, el G.A. Somorjai Award de la American Chemical Society, el Premi Nacional de Ciència i Tecnologia de Mèxic, la Medalla d'Or de la Reial Societat Espanyola de Química i Premi Heinz Heinemann de la International Association of Catalysis Societies.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny