CAF Innovation Summit 2021

La UPV acull la I Trobada per a la Promoció d'Ecosistemes d'Innovació, amb 30 representants de 8 països llatinoamericans

[ 28/10/2021 ]

Compartir bones pràctiques per a la consolidació de sistemes d'innovació i promoure que el professorat de la universitat desenvolupe els projectes d'innovació que necessiten les empreses. És el pla de treball, a mitjà termini, que s'ha marcat la I Trobada per a la Promoció d'Ecosistemes d'Innovació, que, del 26 al 28 d'octubre, ha acollit la Universitat Politècnica de València. I que ha reunit, presencialment, prop de 30 representants d'universitats i entitats de ciència i tecnologia de Colòmbia, Costa Rica, l'Argentina, el Paraguai, l'Uruguai, l'Equador, Panamà, Mèxic i Espanya.

La trobada està patrocinada pel Banc de Desenvolupament d'Amèrica Llatina - CAF en el marc de l'Aula d’Innovació CAF-UPV. Com explica l'alt comissionat de l'Organització d'Estats Iberoamericans (OEI) per a la Promoció d'Ecosistemes d'Innovació i professor de la UPV, Patricio Montesinos, es pretén compartir “les activitats que s'estan desenvolupant en instituts universitaris de recerca de la UPV; es presentaran casos d'estudi de cooperació universitat-empresa i bones pràctiques dins d'aquests casos d'estudi”.

Visita a instituts de recerca

En concret, la creació d'associacions als instituts de recerca com a mecanisme d'incorporació de les empreses a la realitat de la universitat; el funcionament de les càtedres d'empresa universitària, i el desenvolupament de formació a mida per a grans empreses són tres dels casos que s'han presentat en la jornada de dimecres. Dia en què Ignacio Fernández de Lucio, professor d'investigació ad honorem del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), ha participat amb una xarrada col·loqui en aquesta trobada.

Dijous s'ha dedicat la jornada a visitar dos instituts tecnològics a la Ciutat Politècnica de la Innovació, i també AINIA i AIMPLAS al Parc Tecnològic de Paterna.

Com explica el director encarregat de la Direcció de Desenvolupament de Pimes de la CAF, Jairo Tiusabá, amb aquest treball conjunt s'espera que “puguen portar endavant els coneixements que se'ls transmetran des de la Universitat Politècnica de València; que amb totes aquestes eines arriben als seus països i puguen començar a executar accions o activitats que tendisquen a enfortir els seus ecosistemes d'innovació”.

Aquesta és la primera trobada, però en els pròxims 16 mesos està previst desenvolupar-ne tres més. Es considera l'intercanvi entre personal investigador i alumnat.

Peu de foto: A l'esquerra el responsable de la Direcció de Desenvolupament de Pimes de la CAF, Jairo Tiusabá, i a la dereta el rector de la UPV, José E. Capilla

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries