Innovació en Envàs i Embalatge

Estudiants de la UPV guanyen un dels Premis Nacionals de Disseny i Sostenibilitat d'Envàs i Embalatge, dotat amb 800 euros

[ 20/09/2021 ]

Estudiants de la Universitat Politècnica de València han aconseguit un dels Premis Nacionals de Disseny i Sostenibilitat d'Envàs i Embalatge, atorgats pel Clúster d'Innovació en Envàs i Embalatge.

En la seua XII edició, l'equip format per Irene Hinojosa, María Miedes i Javier Redondo (de la Universitat Politècnica de València i la Universitat de Saragossa), ha aconseguit el primer premi del repte llançat per l'empresa Carmencita, dotat amb 800 euros.

Nova tapa per a facilitar el reciclatge

El repte llançat consistia en crear una tapa per a l’envàs de pebre roig que l’empresa té actualment al mercat, de manera que permeta la separació del metall, amb la finalitat de facilitar el reciclatge.

El projecte guanyador és una tapa lliscant que garanteix una alta estanquitat entre els components de l'embalatge, és fàcilment separable per al reciclatge, el preu unitari està dins dels marges establits i es tracta d’un tancament únic i identificable amb l'empresa gràcies a la innovació.

Envàs higiènic per a menjar en grup

Danone, Carmencita, Verdecora, ITC Embalaje, Grupo La Plana i Logifruit, han sigut en aquesta ocasió les empreses que han plantejat casos reals a les persones participants.

En el repte proposat per ITC Embalaje, que buscava un envàs que garantisca la higiene i seguretat dels consumidors quan comparteixen aliments d'untar, els dos accèssits (dotats amb 400 euros) han sigut per a estudiants de la Universitat Politècnica de València.

Es tracta del projecte ‘Jester’ de Vanesa Carrasco, Miriam Egea i Pablo Pérez; i el projecte ‘Swap’ de Laura Checa, Marta Mechó i Guillermo Sánchez, tots dos grups de la UPV.

Alternativa al precinte plàstic per al tancament de caixes

Per part seua, el Grupo La Plana ha reptat als estudiants per a crear una solució que evite l'ús de precinte plàstic a l'hora d'assegurar el tancament de caixes.

Un dels accèssits, premiats amb 400 euros, ha sigut per a ‘EKO-BOX’ d'Irene Hinojosa, María Miedes i Javier Redondo, de la Universitat Politècnica de València i la Universitat de Saragossa.

Sobre els Premis

Alumnes de 28 universitats han respost amb les seues propostes disruptives, amb més de 1.000 persones inscrites i 300 projectes entregats. A més, per primera vegada, els Premis han comptat amb la participació d'un centre estranger convidat, la Universitat de Monterrey de Mèxic, que ha rebut un premi especial per la seua col·laboració.

El Clúster d'Innovació en Envàs i Embalatge va convocar el 2009 per primera vegada aquests Premis Nacionals amb l'objectiu de fomentar la innovació, el disseny i la sostenibilitat en el sector, reforçant el vincle entre el món empresarial i l'universitari.

Els guanyadors, un per projecte, reben un premi de 800 euros per al primer classificat, 400 euros per al 2n i 3r, i un diploma acreditatiu.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC