Obertura de curs

La investigadora Purificación García Segovia ha dictat la lliçó inaugural sobre la "Perspectiva de gènere en alimentació, nutrició i gastronomia"

[ 15/09/2021 ]

Ha sigut la primera apertura de curs presidida per José E. Capilla com a rector de la Universitat Politècnica de València. La celebració ha comptat amb la presència de la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, així com rectors i rectores de les universitats públiques i privades valencianes, entre altres autoritats. L'acte ha començat amb un minut de silenci en repulsa al crim masclista ocorregut a la Vila Joiosa dilluns passat.

“Sense la ciència, el dolor, les víctimes i el mal econòmic haurien sigut molt superiors”

El rector Capilla ha començat el seu discurs “fent una crida a l'optimisme realista, amb sensatesa i prudència, perquè tot apunta al fet que aquest serà el curs d'eixida de la pandèmia”.

“La pandèmia ha portat dolor, sofriment i tristesa i s'ha emportat a moltes persones, també a companys de la gran comunitat UPV que mai oblidarem”, ha remarcat el rector José E. Capilla. “És essencial recuperar i mantenir la presencialitat” i, per a això, ha fet una crida “perquè qui no haja pogut o volgut vacunar-se, ho faça com més prompte millor”, perquè “no hi ha dubte que, sense la ciència, el dolor, les víctimes i el mal econòmic hagueren sigut molt superiors al que ja estem patint.”

“L'obsolet marc de finançament no respon a les nostres necessitats”

Amb vista al futur, el rector ha assenyalat que la UPV “compta amb enormes fortaleses perquè disposa de capacitats úniques en el sistema, però reconeixem també febleses internes que anem abordant en un procés de millora contínua”. El principal problema “són les amenaces externes”, en concret, “l'obsolet marc de finançament que patim les universitats públiques”, ha assenyalat Capilla.

Respecte a l'Avantprojecte de Llei orgànica del Sistema Universitari, el rector José E. Capilla ha assegurat que “després de la lectura del text m'embarga la desil·lusió i la preocupació”. Ara mateix, ha afegit, “considere que és una llei amb poca ambició, continuista, que a penes canvia res, que no està a l'altura de les expectatives de la societat espanyola, i que no resol els grans problemes de futur que té la universitat”.

El rector de la UPV ha aprofitat la presència de la consellera Carolina Pascual per a elevar la petició “novament” que “se cerquen vies urgents per a l'aprovació i implementació del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de les Universitats Públiques”.

Dimensió internacional

Entre les fites aconseguides durant l'últim any, el rector de la UPV ha volgut remarcar la recuperació de la mobilitat internacional de l'estudiantat, amb més de mil persones participants. També ha destacat els resultats de captació de fons d'I+D de 2020, que “han reprès nivells pròxims als de 2018 i no gaire lluny del màxim històric de 2019”. La UPV s'ha posicionat, a més, en el programa europeu Horitzó 2020 com una de les universitats líders del país, en participar en quasi 200 projectes.

Creació de “L’espai per a joves”

Per part seua, la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, ha remarcat que des del Consell estan treballant “seriosament” en el pla de finançament que, “a més de ser pluriennal i permetre-us una inversió més racional i eficient, plasmarà quina universitat volem ser en els pròxims anys. I aqueix model ha de ser el que la societat necessita: el canvi a la societat del coneixement”.

Promoure els ensenyaments STEM és un altre dels objectius de la Conselleria i, per a això, Carolina Pascual ha anunciat la posada en marxa del projecte pilot “L’espai per a joves”, dirigit pel professor de la UPV Vicente Boria en el marc del consorci VALSPACE (format per la Conselleria i la UPV). La iniciativa, ha assenyalat la consellera, “cerca interessar, atraure i seduir cap a la tecnologia a alumnat de l'ESO”.

Perspectiva de gènere en alimentació, nutrició i gastronomia.

Durant l'acte, s'ha presentat la memòria anual de la UPV i ha tingut lloc el reconeixement a als professors i professores que han obtingut la cinquena avaluació positiva a l'activitat investigadora, així com a aquells que han pres possessió del seu càrrec com a catedràtics o catedràtiques en el curs passat.

La lliçó inaugural ha sigut a càrrec de la professora i investigadora del Grup d'Investigació i Innovació Alimentària CUINA Purificació García Segòvia i ha tractat sobre la “Perspectiva de gènere en alimentació, nutrició i gastronomia”.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC