Drons contra el foc

El projecte ETHON-2 desenvolupa tecnologia dissenyada per personal investigador de la UPV que ha aconseguit, a més, transferir-la a tres empreses especialitzades

[ 09/09/2021 ]

ETHON-2 és una evolució del projecte ETHON que va liderar la Universitat Politècnica de València i suposa el seu desenvolupament perquè entre en el mercat. Com explica l'investigador de l'institut ITACA de la UPV David Vinué Visús, la Universitat va complir la seua “missió de transferència tecnològica dins del Sistema valencià d'innovació i va aconseguir involucrar tres empreses interessades en el “Projecte ETHON-2: vehicle aeri no tripulat per a la gestió dels incendis forestals”, que donarà resposta a les exigències del pla especial enfront del risc d'incendis forestals de la Generalitat Valenciana”.

Dues empreses valencianes sorgides a la UPV

ETRA I+D coordina aquest projecte en el qual, junt amb la UPV, també participen les empreses valencianes Pyro Fire Extinction i UAV-Works. Ambdues són joves empreses de base tecnològica que han sorgit gràcies a la iniciativa emprenedora de persones titulades a la UPV.

El sistema ETHON-2 vincula la informació obtinguda per drons i per sensors de superfície aerotransportables mitjançant un sistema avançat de comunicacions. Així, ofereix als equips operatius de la gestió de l'emergència tota la informació rellevant d'un incendi forestal en un únic un entorn digital de gestió de la informació.

Des de la UPV, el Grup d'Investigació en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions contra el Canvi Climàtic (ICTCC) participa en ETHON-2 amb una línia de recerca interdisciplinària de l'institut ITACA dirigida pel catedràtic José Vicente Oliver Villanueva. A més d'aportar el coneixement adquirit en la primera fase d'ETHON, el personal investigador de la UPV “realitza la definició de la doctrina d'ús en cadascuna de les missions de l'aeronau, incloent-hi els paràmetres d'aeronavegació i l'estudi de la termografia aplicada a les emergències, i proporciona suport en els exercicis amb foc real i simulacions durant el projecte”, explica l'investigador David Vinué Visús.

Amb finançament de l'Agència Valenciana de la Innovació

El laboratori Distributed Real-Time Systems Lab, del Departament de Comunicacions de la UPV, dirigit pel doctor Manuel Esteve Domingo, farà les principals tasques de comunicacions. Amb aquesta finalitat, utilitzarà equips privats de comunicacions, d'alta velocitat, per a obtenir i retransmetre les dades dels sensors desplegats fins al lloc de comandament avançat. També s'ocuparà de l'enviament d'informació al Centre de Coordinació d'Emergències i de la comunicació amb els sensors distribuïts en la zona d'emergència.

ETHON-2 va començar al gener del 2020 i està previst que finalitze al desembre d'aquest any 2021. Compta amb un finançament de l'Agència Valenciana de la Innovació de 500.200 euros.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC