El Campus d'Alcoi, clau

La UPV i l'Autoritat Portuària d'Alacant signen un conveni de col·laboració per a aconseguir la transformació digital i tecnològica del port

[ 02/09/2021 ]

a Universitat Politècnica de València (UPV) i l'Autoritat Portuària d'Alacant han signat un conveni de col·laboració que té per objectiu la transformació digital i tecnològica del port d'Alacant a través de la investigació.

La institució actualment dirigida per José E. Capilla, posseïdora d'una àmplia experiència a nivell de gestió i investigació en infraestructures portuàries, durà a terme aquest nou repte a través del seu Campus d'Alcoi, peça clau en el projecte.

Per al director d'aquest, Pau Bernabéu, es tracta d'una “oportunitat històrica per a acostar la indústria 4.0 i la transformació digital. Hem d'aprofitar aquesta oportunitat perquè diferents grups d'investigació del campus proposen idees per a resoldre els problemes de l'Autoritat Portuària”.

Capella: “Hi ha molt en el que podem col·laborar”

En l'acte de signatura del conveni, presidit per la Consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana, Carolina Pascual, Capilla ha recordat que la UPV “té experiència amb l'Autoritat Portuària de València. Per la seua part, el Port d'Alacant és una infraestructura molt complexa i, al mateix temps, importantíssima, i ja coneixem les nombroses oportunitats que es poden obrir en aspectes tan diversos com la logística, la innovació tecnològica, els processos rutinaris del port, la seguretat… Hi ha molt en el que podem col·laborar i el Campus d'Alcoi té una gran capacitat per a això, la que li atorga disposar d'una plantilla d'investigadors molt potent”.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries