Certificats gratuïts dels MOOC

Es repeteix la iniciativa llançada durant el confinament de l'any passat, amb un total de 145 cursos de 13 institucions

[ 11/03/2021 ]

Tens un total de 145 cursos de 13 institucions per a triar. La Universitat Politècnica de València posa al teu abast una selecció de cursos MOOC -–sigla en anglès de cursos en línia, oberts i massius– amb certificats oficials gratuïts.

Com potser recordaràs, al març del 2020, en començar el confinament, la UPV es va unir a un projecte d'edX.org que, a canvi d'incloure cursos de la UPV, permetia oferir a la comunitat universitària certificats gratuïts de molts dels cursos d'edX.

Un total de 7.500 persones de la comunitat universitària van sol·licitar codis, que els van permetre obtenir una mica més de 5.000 certificats, la qual cosa suposa tot un èxit per a aquesta iniciativa.

La Universitat Politècnica de València va contribuir amb els prop de 100 cursos que té i “es van repartir quasi 14.000 codis per a obtenir gratis aquests certificats gratuïts. Se n'han beneficiat estudiants d'universitats de Colòmbia, Veneçuela, l'Equador, Mèxic, Xile, l'Índia, Espanya, Singapur, el Perú, Sri Lanka o l'Argentina, entre altres”, segons explica la vicerectora de Recursos Digitals i Documentació de la UPV, Virginia Vega.

Completar la formació durant el confinament

En acabar la iniciativa, des del Vicerectorat es va enviar una enquesta a totes les persones sol·licitants dels codis de certificat gratuït. Els resultats d'aquesta enquesta demostren que una part important de la comunitat universitària “va aprofitar la pandèmia per a complementar la seua formació i que els MOOC d'edX van resultar una eina adequada per a això, ja que la satisfacció mitjana dels usuaris i usuàries amb la iniciativa va ser de 4,69 sobre 5. També descobrim que, malgrat que la UPV fa més de sis anys que fa MOOC, més del 40% de la comunitat universitària no sabia el que eren”, afig la vicerectora Virginia Vega.

Els certificats més demandats per la comunitat universitària van ser de cursos de la UPV. Destaquen, en primer lloc, els tres MOOC d'Excel de la UPV, seguits de cursos de Harvard, d’IBM i del MIT relacionats amb la programació i l'aprenentatge automàtic.

Actualment, edX ha llançat una nova iniciativa, un poc més limitada. En aquesta ocasió, els certificats gratuïts poden obtenir-se de 145 cursos, de 13 institucions, entre aquestes la UPV, que han decidit aportar una selecció de MOOC. La UPV participa com a proveïdor de 16 d'aquests 145 cursos.

Cóm tramitar el certificat

Per a tramitar el certificat s'ofereix un mecanisme de subscripció en què qualsevol adreça de correu donada d'alta pot obtenir de manera gratuïta el certificat de qualsevol dels cursos inclosos, fins al 31 de juliol del 2021. El catàleg de cursos està disponible en aquest enllaç.

Per a tramitar la llicència, cal accedir a través de la intranet, en Serveis, en l'apartat Àrea de Sistemes d'Informació i Comunicacions trobaràs el formulari Sol·licitud de llicencies MOOC gratuïtes per a una selecció de cursos d'edX en aquest enllaç.

Correu oficial de la UPV

El compte d'edX que utilitzeu ha de ser una adreça de correu oficial de la UPV.

Una vegada enviada la sol·licitud, l'activació pot tardar un parell de dies laborables, perquè requereix un procés de càrrega manual en els servidors d'edX.

Quan es realitze l'alta, edX us enviarà un correu amb un enllaç d'activació i un enllaç d'accés al portal del programa, des d'on tindreu accés a un panell amb els cursos que esteu realitzant i una pestanya que us portarà a la llista de cursos, des d'on podreu inscriure-us a nous cursos inclosos en la iniciativa.

Seguint la normativa de formació per al PAS i el PI, cal tenir en compte que les activitats de formació realitzades en modalitat virtual asíncrona, com és el cas d'aquests cursos, s'han de realitzar fora de l'horari laboral.

En l'adreça de correu electrònic moocs@upv.es, us respondran a qualsevol dubte.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries