Premi Compromís PlayStation

Fideuà Games, format per cinc graduats de la UPV, va dissenyar el videojoc 'Frozen Out' distingit pel seu vessant social

[ 25/02/2021 ]

Un polo que viu en un frigorífic i lluita contra el domini de gelats de cucurutxo que exploten els recursos naturals i posen en perill el medi ambient. És l'argument del videojoc Frozen Out, creat per Fideuà Games, un equip format per cinc graduats de la Universitat Politècnica de València.

Frozen Out “va sorgir arran d'un treball interdisciplinari realitzat entre la Facultat de Belles Arts i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València (UPV), dins del marc del projecte d'innovació i millora educativa (PIME)” explica el professor del Departament de Sistemes Informàtics i Computació de la UPV Ramón Mollá.

Els PIME tenen per objectiu fomentar la docència de caràcter més actiu, i millorar la qualitat de l'aprenentatge dels estudiants. Contemplen el desenvolupament d'habilitats d'alt nivell enfront dels models tradicionals basats en l'acumulació de coneixements i en procediments memorístics. Promouen l'adquisició d'aprenentatges dirigits a la transferència del coneixement a la vida real i professional. La UPV porta des de 2010 desenvolupant aquest tipus de programes d'innovació educativa.

Alejandro Jiménez Carrasco, Tomás Ruiz Martín, Vicent Pla Madrid, Pablo López Orrios i Adrián Reina Sáez van decidir participar en el concurs.

El projecte sorgeix d’una asignatura

Alejandro és graduat en disseny i tecnologies creatives per la UPV, i explica com van arribar a participar en esta ecició. “Comencàrem un treball col·laboratiu que, en un primer moment, era un treball de classe. En acabar l'assignatura, decidírem desenvolupar-lo com a projecte final de grau, i posteriorment, presentar-lo als Premis Playstation”.

Pablo López, enginyer informàtic per la UPV, apunta que Frozen Out és un videojoc amb un toc d'humor que està dirigit a tots els públics. “És un joc de puzles. En programació hem fet la interfície per a assignar als personatges les animacions dissenyades i fer que tu els pugues moure amb els controls, i també hem establit com es mouen els personatges que tu no controles”, afig.

Setena edició dels premis

Sony Interactive Entertainment Espanya convoca els Premis PlayStation anualment amb l'objectiu de cercar projectes independents, originals i de qualitat per a fer-los realitat en el terreny del desenvolupament local. En concret, el Premi Especial Compromís PlayStation pretén millorar la vida de les persones i del seu entorn a través dels videojocs.

La Fundació ONCE col·labora amb PlayStation en la supervisió de les funcions d'accessibilitat de tots els jocs ajudats per aquest concurs de captació de talent.

Enguany, que els premis arriben a la setena edició, els nominats al Premi Especial Compromís PlayStation, junt amb Frozen Out, han sigut AYA, de 500 Miles Studio; Naamu: the Lost Essence, d’An Otter Studio, i Roller Katz: BF, de Naili Studio.

Els guanyadors es van donar a conèixer en una gala retransmesa online (video resum), que va comptar amb la presència, entre altres, de Marc Gasol i de Shuhei Yoshida, responsable de la iniciativa PlayStation Indies a nivell mundial. Yoshida va dedicar unes paraules a tots els participants i va assegurar haver provat totes les produccions presentades als premis.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC