Presenta la teua proposta!

La Càtedra Living Architecture llança la primera edició del Concurs Living Sketch

[ 21/12/2020 ]

Promoure i desenvolupar activitats docents, investigadores i de comunicació que visibilitzen la importància de l'arquitectura en el disseny, la construcció i la millora de les nostres llars. És l'objectiu de la Càtedra Living Architecture de la UPV.

En el marc d'aquest àmbit, la Càtedra ha convocat la primera edició del Concurs Living Sketch, dotat amb 5.500 euros en premis. Es tracta d'un concurs obert en el qual qualsevol persona o persones residents a Espanya poden participar.

L'objecte d'aquesta primera edició és realitzar un dibuix arquitectònic o obra gràfica en dues dimensions assimilable (1 únic A3), en el qual es posen de manifest les possibilitats d'almenys un producte de qualsevol d'aquestes tres col·leccions de la firma Living Ceramics: Gubi Series, Balance i Cava.

L'obra ha de ser única i original. La temàtica i la tècnica o tècniques utilitzades són totalment lliures, i s’accepten propostes a mà, mitjançant ordinador o amb tècnica mixta.

Les propostes es poden presentar individualment o en grup. El termini de presentació dels treballs està obert fins al pròxim 10 de gener del 2021.

5.500 euros en premis

En total, es concediran 23 premis. Hi haurà un primer premi de 2.000 €, un segon de 1.000 i un tercer de 500 €, a més de 20 accèssits de 100 € cadascun. Tota la informació relacionada amb el concurs, així com els resultats, seran publicats en la web de la Càtedra Living Architecture.

La Càtedra Living Architecture de la UPV està adscrita a l’ETS d'Arquitectura de la UPV, i dirigida pel professor i director de l'escola, Ivan Cabrera i Fausto. Creada el 2019 a través d'un acord subscrit per l'empresa Evoque Living Ceramics i la Universitat Politècnica de València per a visibilitzar la importància de l'arquitectura en el disseny, la construcció i la millora de l'hàbitat humà, i donar prestigi a aquesta disciplina en la societat, especialment quant als aspectes d'innovació, qualitat i tecnologia.

Amb aquest propòsit, s'estableix aquest concurs anual perquè les persones participants desenvolupen un dibuix arquitectònic en el qual s'exploren tant l'expressió artística com la utilització i l’evocació de determinats productes de la indústria.

A més d'aquest concurs, la Càtedra promou altres activitats que permeten a l'alumnat de la universitat conèixer tot el procés de producció d'aquesta firma de Vila-real, la qual cosa ajudarà l’estudiantat a tenir una visió empresarial i a prendre consciència de la importància de l'arquitectura de qualitat com una forma per a millorar la vida de les persones, basant-se en una bona tecnologia, disseny i innovació.

Una firma referent en el sector ceràmic
Living Ceramics va començar com una empresa distribuïdora de ceràmica, i tres anys després va evolucionar i va crear la seua pròpia planta de producció. Això li permet el control de qualitat de les peces, des del disseny fins a la fabricació i posada en marxa en el mercat. L'empresa va nàixer l'any 2013 amb el desig d'aportar solucions ceràmiques úniques per al món de l'interiorisme i l'arquitectura. La seua intenció és aportar vida i inspiració a les llars i espais públics.

Té dues seus. L’una està situada a Vila-real, on es troben les oficines, la sala d’exposicions i el magatzem, i l'altra a Onda, on es troba el centre de producció. El seu bon fer es reflecteix en el disseny de peces exclusives, moltes de gran format, i una àmplia gamma de productes "a tot el món, allà on Living Ceramics té presència", un negoci que no cessa de créixer. No en va, en tan sols dos anys, la societat pràcticament ha duplicat la facturació.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC