Amazon Campus Challenge

Ha sigut el millor -dels 300 equips participants- a posicionar en el mercat electrònic un nou producte, del qual van vendre 2.300 exemplars en tres mesos

[ 26/11/2020 ]

Facturar 1.000 euros en un dia i 5.000 en una setmana són números de premi. El que han guanyat (video) quatre estudiants del Màster en Enginyeria Industrial de la Universitat Politècnica de València. “Accepta el desafiament del comerç electrònic! Forma un equip, cerca una empresa que encara no ven en Amazon i treballeu junts per a guanyar”. Així es va llançar la primera edició a Espanya del concurs Amazon Campus Challenge, en el seu web.

I Javier Olivares, Eloy Rivera, Iván Arenas i Jordi Cascant, enginyers industrials per la UPV, es van posar a la feina. Es van conèixer estudiant el grau al campus d'Alcoi i els uneix una gran amistat. Jordi Cascant va realitzar les pràctiques a l'empresa alcoiana Innovatec i coneixia els seus productes innovadors, que encara no havien arribat al comerç electrònic. Així que ja ho tenien tot: l'empresa, el producte i la il·lusió. Van formar l'equip EasyVal.

Un esprai basat en nanotecnologia

Van seleccionar el producte ActivoTex, un esprai basat en nanotecnologia que conté unes microcàpsules que s'adhereixen al teixit, mitjançant una tècnica patentada que permet la durabilitat del principi actiu. Tecnologia i innovació que s’ha convertit en un repel·lent de mosquits, de polls i desodorant de calçat esportiu. “S'apliquen sobre la roba i la fricció activa les microcàpsules. Es desprèn una olor que repel·leix els mosquits i funciona increïble”, explica Jordi Cascant.

El confinament va fer créixer en un 70% les vendes del producte en Amazon i, a més, va retardar la competició. Això els va permetre preparar-se millor perquè després dels exàmens a la universitat es van centrar en el que els ensenya l'enginyeria: resoldre problemes.

Rècord de facturació

Així van aconseguir vendre 2.300 productes durant els tres mesos que va durar el concurs, amb xifres de facturació de 5.000 euros en una setmana i el rècord de 1.000 euros en un dia. Les tècniques de posicionament web i màrqueting apreses estaven funcionant.

En aquesta primera edició a Espanya del concurs Amazon Campus Challenge van participar 300 equips universitaris. Només cinc van accedir a la final, on van presentar els seus plans comercials, els resultats de les vendes, la gestió de comptes i el rendiment complet de la idea proposada. El jurat va elegir l'equip EasyVal. En total Amazon ha repartit 28.000 euros en premis.

Ganes de seguir ajudant

Els quatre joves guanyadors valoren el treball en equip i tot allò après gràcies a aquest repte. Actualment estudien el Màster en Enginyeria Industrial de la UPV i tenen clar en el que volen invertir part dels 10.000 euros del primer premi: “¿Volem continuar ajudant empreses a traure els seus productes al mercat en línia”, explica Javier Olivares. El concurs ha donat una idea de negoci a aquests joves que volen emprendre.

Els beneficis generats durant la competició es donaran a l'ONG Xarxes Cooperativa, que realitza tasques socioeducatives amb menors i famílies en situació de vulnerabilitat social.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC