Quecovid.es

La plataforma creada per quatre estudiants del campus d'Alcoi de la UPV informa de les restriccions per Covid a través del codi postal

[ 11/11/2020 ]

Quatre estudiants del Campus d'Alcoi de la UPV han posat en marxa el cercador QueCovid.es. Es tracta d'una plataforma web que informa de totes les restriccions que han aplicat les diferents administracions per a frenar la Covid-19. La principal diferència amb la resta de cercadors similars és que les restriccions es poden conèixer a través del codi postal.

David Muñoz, desenvolupador principal i estudiant del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica apunta que "hi ha molta desinformació sobretot amb les restriccions", ja que "en cada comunitat autònoma són diferents". Assegura que "és important crear una plataforma on es reunisquen totes" i a més que "expliquen el context en què ens trobem".

Totes les dades que s'inclouen en aquest cercador estan extrets de fonts oficials. A més d'aquestes restriccions, actualitzen les dades epidemiològiques, amb la finalitat que l'usuari "entenga les restriccions que s'han aplicat" en cada territori. El projecte ha nascut per iniciativa pròpia de 4 estudiants del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica al campus alcoià. A més de David Muñoz, els altres estudiants que participen són Luci Simón, Guillermo Colomar i Hamilton Leguizamon.

Ells se centren en contrastar la informació en documents oficials, cercar restriccions i comparar-les amb els butlletins oficials autonòmics i el BOE. La plataforma és lliure i d'ús gratuït. L'usuari només necessita conèixer el seu codi postal per a poder fer ús.

"Volem que la gent es consciencie del perquè d'aquestes mesures" i que no pensen que "estan per casualitat", apunta Muñoz. A més de que la ciutadania entenga les mesures, "volem que estiguen informats de tot el que es pot fer".

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC