Mesures immediates per al PAS, PDI i PI

El Comitè de Seguretat i Salut de la UPV llança un comunicat amb mesures immediates de prevenció en l'àmbit laboral durant l'actual situació sanitària

[ 13/03/2020 ]

Informació actualitzada el 12 de maig del 2020

El Comitè de Seguretat i Salut de la UPV, conforme a les recomanacions de l'OMS i de les autoritats sanitàries nacionals i autonòmiques, ha consensuat el que, de manera institucional, es procedisca a implementar una sèrie de mesures immediates de prevenció (en l'àmbit laboral) durant l'actual situació sanitària, distingint dues situacions clarament diferenciades de rellevància significativa.

Davant totes dues situacions, són claus el compromís i un comportament responsable del personal de plantilla d'aquesta Universitat, seguint amb rigor les indicacions que es proporcionen a continuació.

SITUACIÓ 1

Aquesta situació és aplicable a aquell personal de plantilla amb una especial sensibilitat per les seues característiques personals o estat biològic, és a dir, el seu estat de salut previ i actual.

Amb l'actual nivell de coneixement sobre el virus SARS-CoV-2, s'ha recopilat un llistat de malalties de base que suposen de facto un component de risc addicional, agreujant de les possibles conseqüències mèdiques d'un contagi. Aquestes són:

• Diabetis
  • Malaltia cardiovascular (inclosa hipertensió)
  • Malaltia pulmonar crònica
  • Immunodeficiència
  • Càncer en fase de tractament actiu.

I les següents condicions biològiques:

• Estar embarassada
  • Ser major de 60 anys.

Què has de fer?

Si estàs diagnosticat d'alguna d'aquestes malalties de base o et trobes en alguna de les dues condicions biològiques referides, pots contactar com més prompte millor amb el Centre de Salut Laboral del SIPSL (telefònicament de 8 a 21 h en extensió interna: 74072 / número des d'exterior: +34 96 387 74 07; per e-mail: medico@upvnet.upv.es ). Una vegada analitzada la teua situació mèdica en relació amb la teua activitat laboral a la UPV, es procedirà, en cas necessari, a adoptar la mesura més adequada per a la reducció efectiva del risc, que pot consistir en:

• un canvi temporal del lloc de treball
  • una adaptació del lloc de treball
  • altres mesures de reorganització del treball
  • i, arribat el cas, proporcionar un informe de proposta de baixa laboral.

Mentre reps contestació i com a mesura cautelar, pots romandre en el teu domicili.

Totes les teues dades mèdiques seran tractats amb confidencialitat.

SITUACIÓ 2

Qualsevol persona de la plantilla de la UPV que:

• Presente els següents símptomes: febre, tos, sensació de falta d'aire
  • Haja viscut o haja visitat en els 14 dies previs una zona amb evidència de transmissió comunitària ( nota: per a conèixer de manera actualitzada quins han sigut i són aqueixes zones, consulta el següent enllaç: https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludpublica/ccayes/alertasactual/ncov-china/areas.htm )
  • Haja tingut contacte estret (per exemple, més de quinze minuts a menys de dos metres de distància) en els 14 dies previs amb una persona que siga un cas probable o confirmat

Què has de fer?

Si et trobes en algun dels casos, segueix els següents passos (tots aquests no són excloents entre si):

1. Independentment dels teus compromisos o obligacions professionals, donada l'extrema facilitat de propagació d'aquesta mena de virus i les conseqüències del seu impacte a nivell social i sanitari, NO has d'acudir a la UPV. NO t'incorpores al teu lloc de treball o activitat a la UPV.
  2. Contacta amb el número de telèfon (sanitat pública): 900 300 555. És important ser conscient que, en l'actual fase expansiva de propagació del virus, és molt probable que es produïsquen importants retards a l'hora de contactar amb aquest número.
  3. Contacta amb el Centre de Salut del SIPSL de la UPV (telefònicament de 8 a 21 h en extensió interna: 74072 / número des d'exterior: +34 96 387 74 07; e-mail: medico@upvnet.upv.es ) i comunica la teua condició, així com dades relacionades amb la teua activitat laboral (per exemple, on treballes dins de la UPV, en què consisteix la teua activitat, si has tingut contacte estret amb més persones de la UPV, si has impartit algun tipus d'activitat docent o pràctica amb un grup de persones, etc).
  4. Roman al teu habitatge o residència, restringint la teua interacció directa amb altres persones, a l'espera rebre indicacions del personal sanitari de sanitat pública.
  5. Contacta telefònicament amb el teu cap o responsable jeràrquic, i indica-li la teua situació.

Recorda que l'aplicació combinada d'aquest conjunt de mesures al costat d'altres (per exemple, d'hàbits higiènics) contribueix positivament a evitar contagis i, d'aquesta manera, a alentir la propagació de la malaltia, tant dins de la comunitat universitària com fora d'ella. Per això apel·lem a la teua responsabilitat individual.

D'altra banda, en la web www.upv.es ,es reuneixen informacions i recomanacions com les que s'enllacen de Sanitat GVA, http://www.san.gva.es/coronavirus , a les quals et preguem atengues amb freqüència.

El Comitè de Seguretat i Salut de la UPV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC