Impartit a França, Portugal i Espanya

El Màster Internacional WAVES ofereix 15 beques per a obtenir formació del més alt nivell en enginyeria acústica

[ 14/01/2020 ]

El Màster Internacional en Enginyeria Acústica WAVES (Waves, Acoustics, Vibrations, Engineering and Sound), cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea i impartit per la Universitat d'Ais-Marsella (França), l'Escola Central de Marsella (França), la Universitat de Coïmbra (Portugal) i la Universitat Politècnica de València, permetrà a 15 estudiants obtenir una beca per a rebre formació del més alt nivell en enginyeria acústica.

El termini de preinscripció del Màster, de dos anys de duració i impartit en anglès, està obert fins al pròxim 16 de febrer.

Únic a Europa

Segons Jesús Alba, director del campus de Gandia de la UPV (centre on la UPV imparteix el Màster) i catedràtic de l'àmbit, el programa ofereix una oportunitat única per a rebre formació d'excel·lència científica i tècnica, ja que, a Europa, és l'únic màster d'acústica que té el suport del programa Erasmus Mundus.

Javier Redondo, director del Màster, afirma que l'alumnat se seleccionarà segons el currículum, l'expedient acadèmic, la universitat d'origen, les recomanacions i la carta de motivació: "Cerquem candidats d'alt rendiment, procedents de disciplines relacionades amb l'acústica, com les telecomunicacions, la física, l'enginyeria mecànica o elèctrica, les matemàtiques, la informàtica...".

Possibilitat d'optar a treballs d'alta qualificació en nombrosos àmbits relacionats

El programa d'estudis proporciona coneixements científics i capacitats per a abordar els reptes que planteja l'acústica, tant en l'àmbit industrial, com en el científic i acadèmic.

Aquesta formació permetrà a titulades i titulats optar a treballs d'alta qualificació en diversos sectors, com la reducció de l'impacte ambiental del soroll, la seua disminució en sistemes de transport (aeronàutica, automoció, ferrocarril), la construcció d'edificis i infraestructures, l'energia (vigilància estructural de centrals nuclears o d'energia eòlica...), la construcció i l'avaluació de sistemes de so i instruments musicals, l'oceanografia, la geofísica, els sistemes de monitoratge de la salut amb ultrasons i un llarg etcètera.

Quatre semestres a tres països

WAVES es desenvolupa en quatre semestres i tres països: Portugal (Coïmbra), Espanya (Gandia) i França (Marsella). Les beques per a cursar el màster cobreixen les despeses d'allotjament, manutenció i desplaçament de l'estudiantat, i estan pensades per a permetre un màxim aprofitament dels estudis sense haver de fer cap altre treball remunerat.

Pràctiques i ocupació en 41 entitats associades

L'objectiu principal del Màster WAVES és formar la nova generació d'executius científics, amb una alta capacitat d'adaptació als nous contextos professionals en l'àmbit internacional, i fer front als reptes ètics, ambientals i socials relatius a l'acústica, així com participar en la creació d'empreses d'alta tecnologia.

L'últim semestre es desenvoluparà en alguna de les 41 entitats associades, científiques i industrials, amb seus en nombrosos països, on s'oferiran oportunitats de pràctiques i de realització de treballs finals de màster. En acabar el Màster WAVES, es pot accedir a ofertes d'ocupació en les entitats científiques i industrials associades, com també a una extensa xarxa de contactes a escala internacional.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries