Grand Challenges

Un projecte coliderat per Alejandra Boni, professora de la UPV, premiat per l'Escola Universitària de Londres

[ 26/09/2019 ]

"Possibilitar la transformació a les universitats: una política de capacitat amigable per a la Universitat colombiana d'Ibagué (UI)". Gràcies a aquesta iniciativa, Alejandra Boni, professora de la Universitat Politècnica de València (UPV) i vicedirectora de l'Institut de Gestió de la Innovació i del Coneixement (INGENIO, CSIC-UPV), i Diana Velasco, vicerectora i responsable de polítiques de la UI, han rebut el premi Grand Challenges per un compromís significatiu entre acadèmics i professionals.

L'Escola Universitària de Londres (University College de Londres, UCL), conegut per la seua excel·lència acadèmica i classificat en la 15ª posició en el rànquing de Xangai 2019, és qui concedeix aquest guardó, dotat amb 500 lliures. El premi reconeix projectes relacionats amb qüestions de preocupació social urgent: benestar humà, comprensió cultural, justícia i igualtat i tecnologia transformadora.

Reconegut en la categoria de Millor Projecte, en el marc de la conferència de l'Associació per al Desenvolupament Humà i Capacitats (HDCA) 2019, el treball defineix una nova política universitària.

Contribució al desenvolupament humà i sostenible

La proposta d'Alejandra Boni i Diana Velasco estudia la contribució d'una universitat colombiana al desenvolupament humà i sostenible del seu territori, en aquest cas, la regió del Tolima, un territori fortament afectat pel conflicte armat a Colòmbia (és allí on es va formar la guerrilla de les FARC).

Política basada en la participació de la comunitat universitària

El procés es basa en un enfocament participatiu que reconeix tots els actors implicats, directament i indirectament, en aquesta iniciativa. De fet, es van organitzar una sèrie de tallers, desenvolupats a la UI, en els quals estudiants, personal i organitzacions públiques i privades van triar les principals capacitats de la institució educativa.

Exemple per a importants universitats

Gràcies a aquest premi, la universitat colombiana, en estreta col·laboració amb la UPV, se situa com un important referent en política universitària mundial. De fet, Sapienza Università di Roma (Itàlia); Open University i Sheffield Hallam University (Regne Unit); Western Connecticut State University (Estats Units), i University of the Free State (Sud-àfrica) han mostrat interès per conèixer l'evolució del projecte.

La conferència de l'Associació per al Desenvolupament Humà i Capacitats, celebrada a mitjan setembre a la capital anglesa, és una de les cites més importants a nivell internacional. Allí, més de 450 acadèmics i professionals de tot el món que treballen en desenvolupament humà i capacitats van poder conèixer de prop aquest ambiciós i innovador procés de construcció política.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC