4 anys prorrogables

La UPV posa en marxa amb dues empreses la Càtedra FACSA-FOVASA d'Aigua, Residus i Economia Circular

[ 21/01/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha signat un conveni de col·laboració amb les empreses Societat de Foment Agrícola Castellonenc SA (FACSA) i Foment València Medi Ambient SL (FOVASA) per a la creació de la Càtedra UPV-FACSA-FOVASA d'Aigua, Residus i Economia Circular.

La iniciativa tindrà una durada de quatre anys prorrogables, i la seua directora serà Amparo Bes, professora del Departament d'Enginyeria Química i Nuclear.

Increment de valor

Per al rector de la UPV, Francisco Mora, la creació d'aquesta Càtedra "suposa un increment de valor per a nosaltres, ens permet fer coses diferents amb els nostres estudiants i, alhora, disposar d'elements formatius que altrament no serien fàcils d'aconseguir".

D'altra banda, Enrique Gimeno, el president del Grup Gimeno -al qual pertanyen tant FACSA com FOVASA-, ha explicat que, per a la seua empresa, és prioritari el compromís de "deixar a la societat una herència millor que la que ens hem trobat, i per a aconseguir això, l'R+D+I és una part essencial del nostre ADN".

Gestió d'aigua i residus

La finalitat de la Càtedra FACSA-FOVASA d'Aigua, Residus i Economia Circular serà la promoció i el desenvolupament d'activitats de formació, divulgació, innovació, responsabilitat social i emprenedoria, en matèria d'economia circular associada a la gestió de l'aigua i els residus.

Beques de col·laboració, premis a projectes de fi de carrera, conferències, seminaris, tallers i publicacions seran algunes de les activitats que s'hi duran a terme. L'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials (ETSEI-UPV) serà l'encarregada de gestionar la Càtedra, encara que, com ha explicat la seua directora, Amparo Bes, l'objectiu és que siga "una càtedra oberta a altres centres i departaments, fins i tot a centres d'investigació".

Grup Gimeno, 145 anys de trajectòria

FACSA es fundà a Castelló l'any 1873 i, durant aquests més de 145 anys de trajectòria, s'ha convertit en l'empresa privada espanyola amb més experiència en la gestió del cicle integral de l'aigua. No debades actualment subministra aigua a un milió de persones de nou comunitats autònomes.

D'altra banda, FOVASA és una empresa especialitzada en la gestió integral de serveis relacionats amb el medi ambient, el manteniment integral, la neteja, la seguretat privada i el control d'accessos. Al costat de FOBESA, conforma la divisió mediambiental del Grup Gimeno.

Programa de càtedres d'empresa de la UPV

Amb la signatura d'aquesta Càtedra, la UPV té ja 59 càtedres i aules d'empresa en funcionament. Les primeres van sorgir l'any 1999 i, des de llavors, el programa de càtedres d'empresa s'ha consolidat, ha potenciat la relació entre la comunitat universitària i l'entorn empresarial, i ha contribuït a la formació de futurs professionals, la transferència de tecnologia i la generació i difusió de coneixement.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC