Zenith STOL CH 701

16 alumnes del Grau en Enginyeria Aeroespacial UPV, davant un repte: construir el primer avió ultralleuger universitari d'Espanya

[ 09/11/2018 ]

Un equip format per 16 alumnes de tercer i quart curs del Grau d'Enginyeria Aeroespacial de la Universitat Politècnica de València (UPV) treballa en la construcció de l'avió ultralleuger Zenith STOL CH 701.

El projecte, nascut gràcies a la Fundació Vicente Silvestre i Consuelo Juliá, que han donat l'avió en peces -5000- perquè l'alumnat puga posar en pràctica els coneixements adquirits, està coordinat pel professor de la UPV Carlos Vila Pastor.

"Es tracta d'un avió experimental nord-americà", explica Vila, "anomenat Zenith STOL CH 701; STOL és l'acrònim d'avió experimental d'enlairament i aterratge en curts espais".

"Volem pilotar-lo"

L'equip de treball es reuneix, cada dimecres, en l'hangar Pedro Duque de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV). Allí, com explica Carlos Haro, "pots aprendre a aplicar els coneixements teòrics que s'adquireixen a classe després de molt d'esforç".

Aquesta pràctica és clau per als estudiants. En aquest aspecte, Alicia Muñoz afirma: "Estic aprenent molt sobre la part de fabricació. El que més m'agrada és estar en contacte amb l'avió. El puc tocar".

En qualsevol cas, l'objectiu és portar la pràctica fins al final, ja que, com indica Vila, "volem pilotar-lo i ser la primera universitat espanyola que té un avió muntat pels alumnes d'enginyeria aeroespacial".

Seguiment i vistiplau de l'AESA

Amb aquesta finalitat, la UPV ha sol·licitat a l'Agència Espanyola de Seguretat Aèria (AESA) el seguiment del muntatge, per la qual cosa, en acabar determinades fases del projecte, un dels enginyers de l'agència supervisa, a l'hangar, que l'assemblatge és correcte i s'ajusta a la normativa aeronàutica.

Així doncs, si tot va bé, la idea és que al final del present curs l'avió estiga completament construït i, després del vistiplau de l'AESA, s'hi podran incorporar el motor i la resta d'instrumentació de l'ultralleuger, que pesa una mica menys de 450 kg i mesura 8 metres d'envergadura, 6,5 m de longitud i 2 m d'altura.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC